Článek
Přestože je jméno dvojnásobného mistra světa závodů F1 (1972, 1974), na jehož kontě je stejný počet triumfů v závodě 500 mil Indianapolis (1989, 1993), spojeno s nejrychlejšími monoposty planety, rozhodně se přes zralý věk nebrání novým zkušenostem.
A tak v pondělí, těsně před obědem usedl Emerson Fittipaldi (ročník narození 1946) do kabiny závodního tahače Buggyra VK50. „Opět se potvrdilo, že čím více toho člověk dokázal, tím snáze se s ním komunikuje a je schopný vyjít ve všem vstříc," poukazuje Martin Koloc, majitel týmu Buggyra Racing. „Emerson je absolutní profesionál se vším všudy, v jednání je jeho účast na projektu Buggyra Academy. Ostatně, proto přijel s manželkou a synem Emmem, který se představil v roli spolujezdce."
Dvojnásobný mistr světa F1, jehož souboje s Jackie Stewartem a Niki Laudou patří do zlatého fondu motoristického sportu, pojal mostecký test vážně. „Mám dvojnásobnou motivaci. Svezením se v Buggyře se alespoň částečně vyrovnám bratrovi Wilsonovi, který závodil jak v ME tahačů, tak v brazilském truckovém šampionátu. A na okruhu se mnou bude kroužit Aliyyah Kolocová. Jak jsem se dozvěděl, přes věk šestnáct let se jedná o aktuálně nejrychlejší truckerku světa," usmívala se legenda.
Rychle zkrotil pětitunový kolos
Po prvních dvou víceméně seznamovacích kolech Emerson Fittipaldi evidentně přidal. „Pokud někdo vyhraje ve kterékoli době titul světového šampióna F1 a totéž se mu povede v závodě 500 mil Indianapolis, nikdy nezapomene závodit. Bavili jsme se asi půl hodiny o tahači, pozorně poslouchal. Je vidět, že první kolo proběhlo ve znamení seznámení se s velkým autem, ve druhém lehce přidal a bude zrychlovat. Na to, že sedí v závodním speciálu poprvé, je to hodně dobré," ocenil dvojnásobný mistr Evropy v závodech tahačů David Vršecký.
Po osmi kolech zajeli Emerson a Emmo Fittipaldi do depa. „Velký respekt konstruktérům, závodním inženýrům i mechanikům. Nikdy bych nevěřil, jak bezproblémově se dá ovládat pětitunové auto. Truck reaguje skvěle na plyn, dokonalé brzdy a akcelerace. Některé věci bych přizpůsobil obrazu svému, ale jinak maximální spokojenost," konstatoval jezdec, který psal a prostřednictvím syna Emma nadále hodlá psát historii motoristického sportu.