Článek
„S německým Porsche Carrera cupem jsem spokojený, protože se zatím držím na sedmé příčce. Na třetí místo ztrácím deset bodů, což je skoro nic, a na čtvrté jen pět. Tenhle seriál mám dobře rozjetý. Horší to je s Porsche Supercupem. V něm jsem sice nepočítal, že se mi bude nějak mimořádně dařit, ale zatím to není vůbec nic moc. Loni jsem měl v této době dojetý jeden závod ze čtyř, letos tři ze stejného počtu, ale ve dvou jsem byl vůbec rád, že jsem viděl cíl. Nevyhnuly se mi kolize, měl jsem proražený chladič. Určitě nejsem spokojený,“ komentoval svoje dosavadní výsledky mladý jezdec.
„Teď mě čeká závod v Monaku, který je vzhledem k trati v ulicích města hodně specifický. Loni jsem tam celý trénink strávil tím, že jsem se učil zatáčky a nájezdy do nich. Není možné si trať v klidu projít. Letos bych chtěl ty těžce nabyté zkušenosti zúročit. Nedělám si však iluze o nějakém zázraku, ale poperu se o co nejlepší umístění,“ slíbil Janák.
Problémy s nastavením jsou minulostí
Od počátku sezóny měl v obou pohárech problémy s nastavením auta. „Ty jsou snad za námi. Při posledním závodě na Lausitzringu auto poprvé fungovalo perfektně. V kvalifikaci jsem ztrácel dvě desetiny sekundy na první místo, přesto jsem byl až osmý. Konkurence je obrovská. Například Němec Alzen, který už jeden závod vyhrál, skončil až dvanáctý. Nikdo nemá nic jistého. Z první dvanáctky může být v Carrera cupu na špici kdokoliv. Supercup je ještě tvrdší. Cením si toho, že dokážu porážet i největší favority obou pohárů,“ přál si.
Janák prožil hned v úvodu sezóny pořádný zápřah. „Jel jsem osm víkendů v řadě, což je na jednu stranu vyčerpávající, ale na druhou nemám čas se nějak zabývat nepovedeným závodem. Hned mě čeká další, na který jedu s cílem spravit si chuť. Příští týden mám pauzu, pak pojedu domácí šampionát s nejvýkonnějším kapotovaným závodním Porsche RSR týmu K plus K. Je to auto výkonnostně kousek za speciály DTM mercedesy a audi. Po dalším volném víkendu přijde zase sedm pohárových závodů v řadě,“ nabídl pohled do kalendáře.