Hlavní obsah

Fulín získal první Zlatý volant a myslí na svět. Evropa byla super, ale tohle je větší výzva!

Praha

Zlatý volant v kategorii okruhů, která byla vyhlášena poprvé v roce 1976, je v automobilovém sportu s ohledem na největší konkurenci obzvlášť prestižní. Petr Fulín se narodil rok poté, co první Zlatý volant zvedl nad hlavu legendární Zdeněk Vojtěch. Po loňském titulu v okruhovém mistrovství Evropy ETCC s vozem BMW v barvách týmu Křenek Motorsport jej Fulín v úterý premiérově převzal sám.

Foto: Vlastimil Vacek, Právo

Automobilový jezdec Petr Fulín během vyhlašení ankety Zlatý volant za rok 2013.

Článek

Co pro vás znamená Zlatý volant?

Především je to pro mne velké, ale příjemné překvapení. Beru ho jako velkou satisfakci.

Satisfakci za nějakou křivdu?

Nejde o křivdu. Spíš jako satisfakci za tu dlouhou cestu, kterou jsem ušel, či spíš ujel. Když jsem si v roce 2006 udělal licenci a začal jezdit Škoda Octavia Cup, koukali na mne mnozí jako na jednoho z podnikatelů, který si přišel zajezdit. Ale já chtěl opravdu závodit, i když jsem měl rodinu a firmy. Při třech dětech a práci ve firmě to nebylo jednoduché. Postupně jsem vystřídal několik pohárových seriálů. Vrcholem byl loňský evropský šampionát ETCC.

Získal jste titul mistra Evropy, takže to byl váš největší úspěch v dosavadní kariéře?

Určitě ano v tom smyslu, že to je víc než některé úspěchy v jednotlivých závodech. S každým úspěchem je samozřejmě spojený i krásný zážitek.

Šampionát jste vyhrál poměrně jasně, po předposlední jízdě jste měl titul...

Tak lehký, jak se to jeví, ale ten šampionát nebyl. Výsledkově byl hodně vyrovnaný. Vyhrál jsem pět závodů z deseti a čtyřikrát jsem dojel druhý. Nevyšel mi jen Salzburgring, kde jsem měl ale nezaviněnou kolizi. To pro mne byla nejen finanční, ale i psychická rána. Dostával jsem se z toho těžko, ale seriál jsem dotáhl do úspěšného konce.

Už víte, co pojedete v nadcházející sezóně?

Zatím je všechno v jednání, takže nemohu být konkrétní, ale... Měli bychom mít k dispozici kvalitní BMW. Dostal jsem nabídku od několika týmů startovat v nadpoloviční většině závodů seriálu mistrovství světa, tedy WTCC. To je obrovská výzva.

Neměl byste to jednodušší v evropském šampionátu?

Nepochybně ano, ale pro mne to je další krok dopředu a vlastně do nejkvalitnějšího seriálu ve své kategorii. Změnila se technická pravidla, takže tu pojedou lepší a kvalitnější auta proti těm loňským, která mohou startovat. Jsem si vědom toho, že asi budu jezdit vzadu, ale beru tu sezónu jako novou zkušenost a možnost získat zkušenosti, které bych pak zúročil v roce 2015 a dalších letech. Samozřejmě to znamená nejen sedět za volantem nebo na židli v kanceláři, takže na sobě už pracuji pod dohledem odborníků. Titul mistra Evropy byl zlomovým momentem v mém závodění, a jezdit svět, je opravdu obrovská výzva.

Související témata: