Článek
„Když jsem se dozvěděl o změně kalendáře WTCR a skutečnosti, že náhradním okruhem bude Most, okamžitě jsem začal podnikat kroky ke startu na divokou kartu," vrací se Petr Fulín k prvním momentům od zveřejnění senzační novinky.
Fulín, který žije zhruba 80 kilometrů od mosteckého autodromu, si je skoro jistý, že za normálních okolností není příliš pravděpodobné, že by šampionát FIA WTCR v budoucnu znovu zavítal na okruh, kde poprvé seděl v závodním autě. Jeho rozhodnutí tedy bylo nasnadě. Navzdory faktu, že právě od své poslední účasti mezi elitou na Slovakiaringu nejel žádný ostrý závod.
„K tomu nemáme prakticky žádné zkušenosti s pneumatikami Goodyear a v neposlední řadě si jsem moc dobře vědom toho, že Cupra dostane po Maďarsku ,horší´ CW a já navíc i zátěž za ,divokou kartu´. Navzdory tomu všemu si ale neumím představit, že bych v Mostě chyběl," vypráví a dodává, že si chce víkend především užít.
Petr Fulín se znovu představí v nejprestižnějším šampionátu cestovních vozů
Tomáš Vacín/Fullinrace Academy
Závod cestovních vozů nejvyšší světové série se do České republiky vrací po deseti letech. Tentokrát v situaci, kdy byla kvůli přetrvávajícím omezením zrušena její asijská část. V pátek bude dráha patřit volným tréninkům a tříkolové kvalifikaci. V neděli potom oběma ostrým závodům.
„Naše ambice jsou prosté. V neděli večer chci odjíždět z Mostu s pocitem, že jsme pro výsledek udělali maximum. Rád bych poděkoval svým partnerům a kamarádům, díky kterým se Mostu mohu zúčastnit..."
Druhý říjnový víkend bude na mosteckém Autodromu vůbec mistrovský. Vedle FIA WTCR se tam totiž představí také světové vytrvalostní závody motocyklů FIM EWC, kde budou závodit mimo jiné Karel Hanika, Filip Salač a Oliver König. Motorkám bude patřit celá sobota.
Neméně atraktivním zpestřením programu bude i nedělní jízda historických sportovních a závodních vozů. V rámci Sutnar/Krattner Memorial bude k vidění například jedinečný Talbot Lago T26, se kterým v roce 1951 závodil Juan Manuel Fangio v Le Mans.
Třešničkou na dortu nabitého programu potom bude oslava dvacetiletého výročí startu prvního, a i dnes stále jediného českého závodníka ve velké ceně Formule 1. Tomáš Enge zakrouží pár kol s autentickým monopostem Prost AP04, za jehož volantem v roce 2001 absolvoval 3 velké ceny královny okruhového závodění.