Článek
Fatální závada, která na předposlední erzetě Britské rallye definitivně pohřbila Hirvonenův atak na vedoucí pozici francouzského suveréna Sébastiena Loeba, se pod stany s modrobílým oválem rozebírala dlouhé hodiny. Aby ne, když se nikdo nedovedl rozvzpomenout, že by soutěžním focusům někdy odpadla za jízdy přední kapota.
„Levý čep vypadl, zatímco uchycení na pravé straně drželo a proto se kapota třepala ve vzduchu a já z auta vůbec nic neviděl. Musel jsem zastavit a prostě ji urvat,“ byl až s odstupem času ochoten devětadvacetiletý finský jezdec Mikko Hirvonen popsat, co se třicet „ostrých“ kilometrů před cílem Britské rallye a vlastně i celého světového šampionátu vlastně stalo.
Mechanici týmu Ford pracují na voze Mikko Hirvonena při Britské rallye.foto: Zdeněk Sluka
Neskutečná banalita. Fatální závada, která rozhodovala po více než 4340 „ostrých“ kilometrech, jež v předchozích jedenácti soutěžích po celém světa a ve velšských lesích k tomu Hirvonen a Loeb najezdili. A do této chvíle zahalená tajemstvím, neboť na světlo světa nevyplavalo, zda šlo o vadu materiálu nebo o chybu Hirvonena či mechaniků, kteří kapotu před inkriminovanou rychlostní zkouškou špatně zajistili.
„Nemá smysl tento okamžik donekonečna rozebírat, pro nás je důležitější budoucnost. Ještě v létě vypadala Hirvonenova situace beznadějně, jenže pak se čtyřmi vítězstvími vrátil do hry o titul a nakonec prohrál s Loebem o jediný bod,“ nechal se slyšet šéf stáje Ford Malcolm Wilson. „Mnohem podstatnější je, že Mikko odváděl soustavně dobré výkony a jako jediný z elitních jezdců se během sezóny nedopustil vážnější chyby. Navíc vyspěl, neustále zrychloval a právě proto hledím do příští sezóny s optimismem. Ta prohra ve Walesu ho nezlomí, ale naopak ještě víc posílí,“ dodával.
Mikko Hirvonen s vozem Ford Focus WRC na trati Britské rallye.foto: Zdeněk Sluka
„Proto se už teď tolik těšíme na zahajovací podnik nového šampionátu, jenž se pojede v únoru 2010 ve Švédsku. Pokrok, který jsme v této sezóně udělali, nám k tomu dává důvod,“ pravil evropský šéf Fordu pro motoristický sport Gerard Quinn.
„Obrovská frustrace pominula, příští rok se vrátím a budu lepší a silnější. Zkušenější také, to se ví,“ ujišťoval všechny kolem sebe i vicemistr světa Mikko Hirvonen. „Můj cíl se totiž nemění - chci Loeba porazit ještě než ukončí kariéru,“ prozrazoval finský soutěžní jezdec, co se mu honí hlavou.
Vítězové dvanácti rallye v seriálu MS 2009 |
Irská rallye (30.1. - 1.2.) Loeb/Citroën, Norská rallye (13.- 15.2.) Loeb, Kyperská rallye (13.-15.3.) Loeb, Portugalská rallye (2.- 5.4.) Loeb, Agentinská rallye (24. - 26.4.) Loeb, Rallye Sardinie (22. - 24.5.) Latvala/ Ford, Rallye Akropolis (12. - 14.6.) Hirvonen/Ford, Polská rallye (26. - 28.6.) Hirvonen, Finská rallye (31.7. - 2.8.) Hirvonen, Australská rallye (4. - 6.9.) Hirvonen, Katalánská rallye (2. - 4. 10) Loeb, Britská rallye (23. - 25.10) Loeb. |
„V letošní sezóně jsem ve dvanácti soutěží stál jedenáctkrát na bedně, nakonec se však ukázalo, že ani to nestačí. Kdy chce Loeba porazit, musí nejen pravidelně bodovat, ale i vyhrávat. Já sice ve čyřech podnicích letošního seriálu zvítězil, ale ani to nestačí, musím vyhrávat častěji. I o toto poznání jsem moudřejší a věřím, že mi příští rok pomůže,“ sliboval i Hirvonen, že příští rok jeho velká chvíle přijde.