Článek
Gumy se rychle opotřebovávají a mají nečitelný provozní režim. To jsou nejčastější stížnosti pilotů na letošní směsi. A kontinuální zastávky v boxech zase činí dění na trati nečitelné pro diváky. „Situace s pneumatikami je hloupá. Umělé navyšování počtu zastávek neznamená nic dobrého," postěžoval si legendární Lauda v německém Bildu.
Čtyřiašedesátiletý trojnásobný mistr světa (1975, 1977 a 1984) přiznal, že ani přímo lidé z formule 1 nebyli z dění v Melbourne moudří. „Já mám výhodu, že se můžu zeptat inženýrů. Diváci ne. A devadesát procent fanoušků nemá ponětí, co se na dráze děje. I v paddocku ale najdete lidi, kteří jsou zmatení. Takhle měkké směsi nejsou pro formuli 1 nic dobrého, je to krok stranou. Lidé nebudou rozumět závodům, pokud se bude jezdit na víc jak dvě zastávky. Pirelli za to ale nemůže, dělají jen to, co jim diktuje Mezinárodní automobilová federace," rýpl si Lauda.
Pirelli: Lotus pneumatikám porozuměl dokonale
Podle šéfa motorsportu Pirelli Paula Hemberyho měl ale závod v Melbourne správný říz. „Úmyslně jsme se rozhodli, že do Austrálie přivezeme superměkké pneumatiky, abychom závod řádně okořenili. A teď už víme, že se to opravdu povedlo! V čele závodu se vystřídalo hned sedm jezdců. Kimi Räikkönen a tým Lotus pneumatikám porozuměli dokonale. Jejich strategie na dvě zastávky fungovala, mnoha jiným ovšem nevyšla. Byla to opravdu mistrovská třída v nakládání s pneumatikami," hodnotil Hembery závod v Austrálii.
Dodavatel pneumatik před závodem tipoval, že vítězná taktika bude na dvě zastávky a k přezutí dojde ve 14. a 36. kole. A vítězná stáj jako by se tímto odhadem řídila: Räikkönen měnil superměkkou směs za střední v 9. kole a podruhé stavěl pro střední směs v 34. kole. V Lotusu evidentně nikdo zmatený nebyl...