Článek
"S posledním úsměvem na své krásné tváři odjel dnes 14. ledna do neznáma," uvedla v prohlášení jeho rodina.
Gurneyova kariéra ve formuli 1 pokrývala jedno z nejvíce okouzlujících a nebezpečných období tohoto motoristického fenoménu. Do F1 vkročil v roce 1959 v týmu Ferrari, pro první vítězství si dojel o tři roky později s porsche ve francouzském Rouenu. Závodil také s vozy Lotus, Brabham a McLaren.
V seriálu startoval také s vlastní stájí Anglo American Racers. V těchto barvách vybojoval v roce 1967 v belgickém Spa své poslední vítězství. Stal se teprve druhým jezdcem, který dokázal vyhrát závod s vozem vlastní konstrukce. S F1 se rozloučil v roce 1970.
Vyhrávat dokázal nejen ve formuli 1. Úspěchy sbíral i v zámořských seriálech Indy Car a NASCAR. V roce 1967 ovládl s A.J. Foytem 24 hodin Le Mans a na stupních vítězů začal spontánně kropit kolem sebe šampaňské, z čehož se stala v motorsportu tradice.
„Projevila se Danova nezkrotná povaha a použil láhev jako hasicí přístroj na všechny kolem. Bylo to úlevou z toho, že se mu konečně po deseti pokusech povedlo vyhrát," vzpomínala loni Gurneyho manželka Evi.
Od té doby to dělají tisíce jezdců přesně jako on.