Článek
Webber byl v prvním tréninku nedostižný. Vedení se ujal hned na začátku a poté si nikoho nepustil ani na dohled. Konečný náskok 1,665 sekundy před Lewisem Hamiltonem byl dominantní. Na třetí místo se v závěru posunul Michael Schumacher.
Nico Hülkenberg obsadil coby záložní jezdec Force Indie čtvrté místo před Pastorem Maldonadem. Ferrari se soustředilo na testování nových dílů a výsledkem byl šestý čas Massy a deváté místo Fernanda Alonsa.
Velké problémy měl Renault, jeho jezdci odjeli dohromady jen 10 kol. Oběma selhal vůz, nevydržely některé komponenty v oblasti předních kol, zřejmě brzdy. Heidfeldovi pravděpodobně explodovala pravá přední brzda a skončil v únikové zóně. Podobný osud potkal Petrova, ale problém nastal na levém kole. Selhání techniky postihlo také Jeroma D´Ambrosia, na jeho monopostu prasklo přední zavěšení, podobně jako se to loni stalo Sébastienu Buemimu.
Překvapivě nízko se umístil Sebastian Vettel. Německý pilot se soustředil na testování KERS a v závěru nemohl zrychlit, protože konec tréninku ovlivnila D´Ambrosiova nehoda.
Mezi novými týmy panovaly obvyklé poměry a Trulli se navíc dokázal podívat až na 16. místo. Vozy HRT se do limitu 107 procent nejlepšího času, který činil 1:44,486, zatím stále nevejdou.
Druhý trénink ovládly vozy Red Bull a McLaren
Týmy Red Bull a McLaren si byly v druhém tréninku velmi blízko, jejich čtyři vozy dělilo jen 214 tisícin sekundy. Tuto skupinku uzavřel čtvrtý Sebastian Vettel. Zbytek startovního pole významně ztrácel, Schumachera dělila od krajana Vettela jedna sekunda. Náskok před bývalým kolegou Massou měl naopak jen jednu tisícinu sekundy.
Mezi top týmy se do první desítky přimíchal kromě stáje Toro Rosso také Renault zásluhou Nicka Heidfelda. Tým z Enstonu poslal své jezdce na trať až v polovině tréninku. Důvodem byly dopolední problémy obou vozů R31. Původní odhad selhání brzd tým upravil na problémy se zavěšením, ale výsledky jeho šetření budou známy až později.
Druhou desítku otevřely vozy Williamsu, Pastor Maldonado byl rychlejší než Rubens Barrichello navzdory nehodě. Venezuelan vyjel na cestě do boxů lehce na trávu, dostal smyk a skončil v ochranné bariéře.
Na poli nových týmů se podepsaly technické problémy. Heikki Kovalainen zvládl jen čtyři kola, Jerome D'Ambrosio vůbec nevyjel na trať, Vitantonio Liuzzi odstavil vůz vedle trati po divoké jízdě přes obrubník a Narajn Kartykejan kroužil s kouřícím vozem. Ind se přesto vešel do 107 procent Webberova času, když limit 1:43,657 překročil o půl sekundy.
Podle očekávání se v Sepangu potýkají jezdci s relativně rychlým opotřebením pneumatik. Tento fakt potvrzuje i velké množství kousků gumy mimo ideální stopu.
Tréninky na GP Malajsie, druhý závod MS vozů formule 1: |
1. trénink: 1. Webber (Austr./Red Bull) 1:37,651, 2. Hamilton (Brit./McLaren) 1:39,316, 3. M. Schumacher (Něm./Mercedes) 1:39,791, 4. Hülkenberg (Něm./Force India) 1:40,377, 5. Maldonado (Ven./Williams) 1:40,443, 6. Massa (Braz./Ferrari) 1:40,453. |
2. trénink: 1. Webber 1:36,876, 2. Button (Brit./McLaren) 1:36,881, 3. Hamilton 1:37,010, 4. Vettel (Něm./Red Bull) 1:37,090, 5. M. Schumacher 1:38,088, 6. Massa 1:38,089. |
Podrobné zpravodajství z F1 najdete na http://f1sports.cz/. |