Článek
Poprvé si letos vybojoval pole position mistr světa Sebastian Vettel s Red Bullem a při startu ho dokázal perfektně využít. Za ním se pustili Lewis Hamilton s mclarenem a Mark Webber s druhým vozem stáje Red Bull. Ze zadních pozic útočily oba lotusy. Grosjean se během devíti kol dostal ze sedmé až na druhou pozici, Räikkönen se dokonce probil do špičky ze druhé desítky.
Hamiltona zlobila matka
Hamilton přišel o druhou pozici už při první zastávce v boxech, kdy jeho mechanici měli potíže s matkou zadního levého kola. Britský jezdec útočil z konce první desítky, ale málem skončil mimo trať, kam ho vyhnal Nico Rosberg s mercedesem. Jeho poněkud bezohlednou jízdu řešili sportovní komisaři, protože o chvíli později málem vytlačil ven Fernanda Alonsa s Ferrari.
Také při druhé zastávce v boxech měli Hamiltonovi mechanici problémy s matkou levého zadního kola, takže hodně naštvaný jezdec se propadl až do druhé desítky. Přestože byl nejrychlejší, jeho ztráta na přední místa narůstala. Daleko od stupňů vítězů jezdil i jeho týmový kolega Jenson Button.
Lotusy útočí
Vettel si držel svoji první pozici, ale díky dobrým zastávkám v boxech se na druhou pozici probojoval světový šampión z roku 2007 Kim Räikkönen, který po dvouleté přestávce v rallye jel svoji čtvrtou GP. Vedoucího jezdce neustále stahoval a ve 39. kole se mu přiblížil na jedinou sekundu. Německého šampióna doslova vysvobodila třetí zastávka v boxech, kterou absolvoval i jeho pronásledovatel, ale mechanici Red Bullu byli rychlejší.
Räikkönen musel stahovat čtyřsekundovou ztrátu, ale k Vettelovi se přibližoval mnohem pomaleji než před zastávkou v boxech. Naopak zezadu se blížil jeho týmový kolega Grosjean. Čtvrtou pozici si hlídal Webber, ale jeho vůz neměl na to, aby se zapojil do boje o stupně vítězů. Na ty museli zapomenout i jezdci McLarenu, jedoucí s více než půlminutovou ztrátou.
Deset kol před koncem začaly Vettelovi odcházet pneumatiky a musel zpomalit. Räikkönen během čtyř kol stáhl lídra závodu o více než sekundu a bylo jen otázkou času, kdy se mu znovu přilepí na zadní křídlo. Vettel však jezdil velmi čistě a soupeře držel na distanc tří sekund. Smůlu měl v závěru Button, kterému unikl vzduch ze zadní pneumatiky a musel z pátého místa do boxů. Do nich se pak o kolo později vrátil kvůli problémům s motorem.
Velká cena Bahrajnu, 4. závod MS | |||
Pořadí a jezdec | Čas | Pořadí v kvalifikaci | Body |
1. Vettel (Red Bull) | 1:35:10.990 | 1 | 25 |
2. Räikkönen (Lotus) | +3.3 | 11 | 18 |
3. Grosjean (Lotus) | +10.1 | 7 | 15 |
4. Webber (Red Bull) | +38.7 | 3 | 12 |
5. Rosberg (Mercedes) | +55.4 | 5 | 10 |
6. Di Resta (Force India) | +57.5 | 10 | 8 |
7. Alonso (Ferrari) | +57.8 | 9 | 6 |
8. Hamilton (McLaren) | +58.9 | 2 | 4 |
9. Massa (Ferrari) | +64.9 | 14 | 2 |
10. Schumacher (Mercedes) | +71.4 | 22 | 1 |
Průběžné pořadí MS formule 1 | |
---|---|
1. Vettel (Red Bull) | 53 bodů |
2. Hamilton (McLaren) | 49 |
3. Webber (Red Bull) | 48 |
4. Button (McLaren) | 43 |
5. Alonso (Ferrari) | 43 |
6. Rosberg (Mercedes) | 35 |
7. Räikkönen (Lotus) | 34 |
8. Grosjean (Lotus) | 23 |
9. Perez (Sauber) | 22 |
10. Di Resta (Force India) | 15 |
Pohár konstruktérů | |
---|---|
1. Red Bull | 101 bodů |
2. McLaren | 92 |
3. Lotus | 57 |
4. Ferrari | 45 |
5. Mercedes | 37 |
6. Sauber | 31 |
7. Williams | 18 |
8. Force India | 17 |
9. Toro Rosso | 6 |
Týmy Marussia, Caterham a HRT nebodovaly. |