Článek
Podobu závodu v Brazílii hodně ovlivnily proměnlivé podmínky a diváci si během zmáčeného závodu rozhodně nemohli stěžovat na nedostatek atraktivních situací. Hned po startu se o velké vzrušení postaral Vettel, když po karambolu ve čtvrté zatáčce zůstal stát otočený do protisměru a následně odstartoval stíhací jízdu s poškozeným vozem z posledního místa.
Zmiňovaný incident, který přesvědčivě rozebral kupř. bývalý jezdec F1 a současný expert televize Sky Sports Alan McNish, se odehrál v závěru devátého kola. Vettel v závěsu za Kobajašim nejprve minul vyvěšené žlutou, informující o nebezpečí, a žlutočervenou vlajku, která signalizuje kluzkou trať. Zákaz předjíždění poté signalizovala i dvě žlutá světla u trati. Jenže zatímco další světlo svítilo zeleně a signalizovalo jezdcům, že mohou opět závodit, hned následující dvě před nájezdem do cílové rovinky byla opět žlutá. A v ten moment německý pilot Japonce předjel.
FIA označila manévr německého pilota za regulérní
Na kontroverzní manévr, za nějž by traťoví komisaři udělili pravděpodobně trest v podobě průjezdu boxovou uličkou, upozornil již v průběhu závodu jeden z technických šéfů Ferrari Pat Fry. Vettel ale nijak - ani v průběhu, ani po skončení závodu - penalizován nebyl. To vzbudilo v paddocku rozrušení, zda komisaři nechybovali. FIA nicméně posléze označila manévr německého pilota za regulérní, Kobajaši totiž přibrzdil a okamžik poté, co jej Vettel předjel, zajel do boxů.
Vysvětlete to ale zástupům zklamaných tifosi... Kdyby byl Vettel potrestán průjezdem boxovou uličkou ex post, bylo by k jeho času připočteno dvacet sekund a německý šampión by spadl na osmé místo. A konečná podoba tabulky MS? Letošním mistrem světa by byl s jednobodovým náskokem Alonso.
Sám španělský pilot se o Vettelově manévru dozvěděl při vyhlašování vítězů od Jensona Buttona z McLarenu. "Když mi to řekl, svitla mi na chvilku jistá naděje. Ale nebylo co trestat," uznal Alonso.