Článek
Z pole position odstartoval nejlépe Vettel s Red Bullem a za ním se pustil Fernando Alonso s Ferrari, kterému udělal prostor jeho týmový kolega Felipe Massa. Alonso se pokusil dostat i přes vedoucího jezdce, ale škrtl o jeho vůz a poškodil si přední křídlo. Místo aby zajel okamžitě k mechanikům, zůstal na trati, což se mu krutě vymstilo. Nalomený kus se dostal pod vůz a Alonso skončil v šotolině. Tím pro něj závod skončil. Oslavu svého 200. startu ve formuli 1 si španělský matador nepochybně představoval jinak.
Hamilton si popletl stáje
Stejný počet GP má na kontě Webber. Ten se zavěsil za Vettela a vystřídal ho ve vedení, když německý pilot zajel po šesti kolech pro nové pneumatiky. Pikantní chvilku připravil mechanikům hned dvou stájí Lewis Hamilton. Za volantem Mercedesu uhnul na pokyn z boxové uličky k mechanikům, jenže zajel omylem k McLarenu, kde čekali na Jensona Buttona a dávali Hamiltonovi máváním najevo, že už k nim nepatří. Ten obloučkem zajel ke správnému boxu, kde jeho manévr vzbudil úsměv.
"Odstraňte mi Marka z cesty!"
Stejně jako před týdnem v Austrálii týmy vymýšlely co nejlepší taktiku přezouvání. Tentokrát se dařila Red Bullu, který měl oba vozy seřazeny za sebou. O rozruch se postaral Vettel, který do týmového rádia zahlásil: „Mark je moc pomalý, odstraňte mi ho z cesty." I kvůli takové hlášce může mít tým a hlavně jezdec penalizační problémy. Naštěstí pro Red Bull Webber nijak nereagoval.
Dopředu se dral Hamilton, zatímco ostatní na vedoucí duo ztráceli. Po celý závod provázely technické problémy vozy Force India. Zastávky v boxech se protahovaly až po jedné z nich Suttil definitivně skončil.
Vítěze málem sestřelil Rosberg
Když po třiceti kolech mířil do boxů Vettel, málem ho sestřelil Rosberg, mířící tamtéž s druhým Mercedesem. Ve 32. kole zajel Vettel k mechanikům znovu. Při výjezdu zpět na trať kolem něj prosvištěl na první pozici Hamilton, kterého po další zastávce v boxech vystřídal Jenson Button s McLarenem. Před něj se pak dostal opět Webber.
Boj o stupně vítězů se tentokrát netýkal vítěze úvodní letošní GP Räikkönena, jehož Lotus byl tentokrát pomalejší. A to se málem srazil v boxové uličce s Hülkenberkovým Sauberem. Mezi nimi pak došlo ke kontaktu na trati, což chladného Fina rozpálilo do běla a soupeři dokonce hrozil pěstí... Němce nakonec předjel po dalších dvou kolech.
Button ve stejném okamžiku doplatil na komunikační chybu mezi ním a mechaniky. Z boxů vyrazil dříve, než mu upevnili pravé přední kolo, takže byl zatlačen zpět a ztratil desítky sekund. Vypadl tak z dobře rozjetého boje o stupně vítězů. Ve 40. kole předjel Vettel Hamiltona, jehož Mercedes začal ztrácet na rychlosti.
Souboj býků
V poslední třetině závodu ale bylo jasné, že o tři místa na stupních si to rozdají Býci s Mercedesy. A těm málem otevřely cestu k vítězství právě Red Bully. Ve 45. kole zajel vedoucí Webber do boxů a při návratu na trať se řítil po cílové rovince Vettel. Webber se dostal před něj. Němec na něj zkusil několik riskantních předjížděcích manévrů, ale neúspěšně. Ve 47. kole zaútočil Vettel znovu a jakmile se dostal před Webbera, snažil se ho vyvést na okraj dráhy. Při tvrdosti a riziku souboje se museli v boxech Red Bullu pořádně potit.
Podobný manévr v podání jezdců Mercedesu proběhl mnohem klidněji a Hamilton se dostal před Rosberga. Ten to ale nesl nelibě, nicméně kolegu nesměl předjet. Z boxové zídky dostal pokyn, že vedení týmu je se situací spokojeno. Totéž platilo i u Red Bullu, takže Vettela už Webber neohrožoval. V závěru ještě odstoupil Button a potvrdil bídný vstup McLarenu do letošní sezóny.
Velká cena Malajsie, závod MS vozů formule 1 v Sepangu: |
---|
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:38:56,681 |
2. Webber (Austr./Red Bull) -4,298 |
3. Hamilton (Brit./Mercedes) -12,181 |
4. Rosberg (Něm./Mercedes) -12,640 |
5. Massa (Braz./Ferrari) -25,648 |
6. Grosjean (Fr./Lotus) -35,564 |
7. Räikkönen (Fin./Lotus) -48,479 |
8. Hülkenberg (Něm./Sauber) -53,044 |
9. Pérez (Mex./McLaren) -1:12,357 |
10. Vergne (Fr./Toro Rosso) -1:27,124 |
Pořadí MS (po 2 z 19 závodů): |
1. Vettel 40 b. |
2. Räikkönen 31 |
3. Webber 26 |
4. Hamilton 25 |
5. Massa 22 |
6. Alonso (Šp./Ferrari) 18 |
7. Rosberg 12 |
8. Grosjean 9 |
9. Sutil (Něm./Force India) 6 |
10. Di Resta (Brit./Force India) 4. |
Pohár konstruktérů: |
1. Red Bull 66 |
2. Lotus 40 |
3. Ferrari 40 |
4. Mercedes 37 |
5. Force India 10 |
6. Sauber 4 |