Článek
Úřadující mistr světa Hamilton ale stihl ještě zminimalizovat ztráty a vedle posunu z deváté příčky na druhou se mu podařilo zajet i nejrychlejší kolo závodu. Díky tomu si pilot Mercedesu udržel vedení v MS. V napínavé bitvě mu pomohl i fakt, že byl hned po jeho chybě závod ve 33. kole přerušen po tvrdé kolizi Valtteriho Bottase a George Russella. Oba jezdci vyvázli zdravotně v pořádku, ale skončili bez bodů. Divoký závod plný smyků nedokončily čtyři vozy.
"Tenhle závod byla jedna velká výzva. Nebylo snadné se udržet na trati a ani trefit správný moment, kdy přejít na suché pneumatiky. Naštěstí jsme to ale zvládli dobře. V šampionátu jsem sice za Lewisem, ale sezona je dlouhá, takže zůstávám v klidu," řekl v pozávodním rozhovoru Verstappen.
And that's a win for Max! 💪#F1 #MaxVerstappen #ImolaGPpic.twitter.com/GuFGt6zhZq
— #ImolaGP (@Racingnews2015) April 18, 2021
"Udělal jsem chybu, ale naštěstí jsem závod dokončil. Byla tam jen jedna suchá stopa, a jakmile jsem vyjel mimo ni, nešlo zabrzdit. Měl jsem štěstí, že jsem se znovu rozjel a vrátil se na trať. Během přestávky jsem pak o dojezdu na druhém místě a vedení v mistrovství světa nepřemýšlel. Jen jsem se snažil dostat zpět do závodního nastavení. Dopadlo to ještě dobře," konstatoval Hamilton.
Start závodu vyšel nejlépe Verstappenovi, který se po pár metrech dostal ze třetí příčky i před Hamiltona a po souboji v šikaně Tamburello ho vystřídal v čele. Brit sice pozici nechtěl dát, po vzájemném střetu musel přeskákat obrubníky, odpadl mu kus předního křídla a stěžoval si, že ho nizozemský sok vytlačil, komisaři ale kolizi nijak nepotrestali.
O chvíli později nicméně musel poprvé na trať safety car po střetu Nicholase Latifiho s Nikitou Mazepinem. Mokrá trať dělala pilotům dál potíže a i za zpomalovacím vozem dostal při zahřívání pneumatik smyk Mick Schumacher, jenž urazil přední křídlo. Komplikace řešil i Sergio Pérez, který po výletu mimo trať a následném předjíždění za safety carem dostal později i desetisekundový trest.
Po restartu závodu se Hamilton znovu tlačil před Verstappena, jezdec Red Bullu vedoucí pozici ale znovu ubránil a po pár kolech si vypracoval pětisekundový náskok. Ten se sice začal při opotřebovávání pneumatik tenčit, ve 28. kole je ale Nizozemec vyměnil za sušší, a byť ho britský rival brzy následoval, nabral po návratu znovu ztrátu.
Klíčové okamžiky proto přišly ve 32. a 33. kole, kdy nejprve Hamilton dostal při předjíždění vozů o kolo zpět smyk, vyjel mimo trať a vedle toho, že svůj Mercedes poškodil, propadl se na deváté místo. "Omlouvám se, chlapi," kál se hned do vysílačky a i bývalý jezdec Jolyon Palmer pro BBC řekl: "Je to překvapivé, takovéto chyby Hamilton moc nedělá."
Britský jezdec mohl dokonce nabrat ztrátu jednoho kola, ale o pár desítek sekund později došlo k dalšímu dramatickému okamžiku, kdy po vzájemném kontaktu havarovali Bottas s Russellem. Oba jezdci vyvázli bez úhony, přesto se komisaři kvůli množství úlomků na trati rozhodli závod na několik desítek minut přerušit a tím dosavadní ztráty smazat. "Co to, do háje, dělal," zlobil se ještě Russell, který Bottase těsně po incidentu v jeho kokpitu vyplísnil, toho ale Palmer hájil: "Nemyslím, že by porušil pravidla. Myslím, že mu tam nechal hodně prostoru. Z mého pohledu to byl závodní incident."
SC out. Bottas and Russel crashed#F1 #MaxVerstappen #ImolaGP pic.twitter.com/upJ8wFlOXl
— #ImolaGP (@Racingnews2015) April 18, 2021
Po návratu do akce sice v zahřívacím kole Verstappen vyjel mimo trať, ale brzy nato si začal budovat v čele jistý náskok. Velkou stíhací jízdu proto předvedl hlavně Hamilton, který se z devátého místa ještě dostal na druhou příčku a stihl ukořistit prémiový bod za nejrychlejší kolo závodu.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Velká cena Emilie Romagny, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Imole: |
---|
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 2:02:34,598 |
2. Hamilton (Brit./Mercedes) -22,000 |
3. Norris (Brit./McLaren) -23,702 |
4, Leclerc (Mon./Ferrari) -25,579 |
5. Sainz (Šp./Ferrari) -27,036 |
6. Ricciardo (Austr./McLaren) -51,220 |
7. Gasly (Fr./AlphaTauri) -52,818 |
8. Stroll (Kan./Aston Martin) -56,909 |
9. Ocon (Fr./Alpine) -1:05,704 |
10. Alonso (Šp./Alpine) -1:06,561 |
Verdikt po závodě: Pětisekundová penalizace Strolla (ze 7. na 8. místo) a třicetisekundový trest pro Räikkönena (z 9. na 13. místo) |
Nejrychlejší kolo: |
Hamilton |
Průběžné pořadí (po 2 z 23 závodů): |
1. Hamilton 44 b. |
2. Verstappen 43 |
3. Norris 27 |
4. Leclerc 20 |
5. Bottas (Fin./Mercedes) 16 |
6. Sainz 14 |
Pohár konstruktérů: |
1. Mercedes 60 |
2. Red Bull 53 |
3. McLaren 41 |
4. Ferrari 34 |
5. AlphaTauri 8 |
6. Aston Martin 5 |
7. Alpine 3 |