Hlavní obsah

Verstappen mimo F1 nikoho nezajímá. Spojením Hamiltona s Ferrari vznikne něco úžasného, míní legenda

Lewis Hamilton má přesah a image jako málokterý sportovec,“ řekl bývalý mistr světa formule 1 Jacques Villeneuve. Myslí si, že tah Ferrari s podpisem 40letého Brita byl nejlepším, jaký kdy která stáj udělala. Klidně zde může ještě deset let jezdit a vyhrát svůj osmý titul mistra světa. Nejlepším jezdcem všech dob se ale prý nestane.

Foto: Profimedia.cz

Lewis Hamilton a Charles Leclerc, týmoví kolegové z Ferrari na archivním snímku

Článek

Poradce Renaultu, tudíž i stáje Alpine, Flavio Briatore nedávno uvedl, že nechápe, proč Ferrari s tak silnou jezdeckou dvojicí, jakou byli Charles Leclerc a Carlos Sainz, podepsalo Lewise Hamiltona a Sainze nechalo odejít do Williamsu. Kanadský mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve tomuto kroku ale rozumí.

„Od Briatoreho je velmi krátkozraké tvrdit, že nevidí logiku Ferrari v podepsání Hamiltona. Je třeba se podívat na hodnotu Ferrari v okamžiku, kdy ho podepsali. Není to totiž jenom závodní tým, je to firma. Jasně, že chtějí vyhrávat, ale ten podpis jim umožní prodat víc aut a zvyšuje to hodnotu značky,“ vysvětloval třiapadesátiletý Kanaďan pro web The Action Network.

„O tom byznys je a podpis Lewise měl hodnotu milionů a milionů, takže to byl nejlepší krok, jaký kdy udělali.“

Příchod Hamiltona je podle něj nejsledovanějším přesunem pilota od přestupu Michaela Schumachera z Benettonu do Ferrari před sezonou 2006.

„Nehledě na výsledky závodů je Hamilton největším jezdcem všech dob, kvůli pozornosti a sledovanosti, kterou má. Je jiný, jedinečný a mění zajetá pravidla. Je toho na něm hodně. Má největší image, která přesahuje F1, a takových závodníků moc není.“

„Vyjměte Verstappena z F1 a nikoho už nebude zajímat. Když ale skončí Hamilton, lidé se budou zajímat dál. Takže ano, je to největší podpis a Ferrari je jedna z největších značek na světě, ne-li úplně největší. Dejte je dohromady a vznikne něco úžasného, přednesl odvážnou myšlenku Villeneuve.

Hamilton, který minulý týden oslavil čtyřicáté narozeniny, usiluje o svůj osmý mistrovský titul. V současnosti se o první příčku v počtu celkových vítězství ve formuli 1 dělí s Michaelem Schumacherem a jistě by se rád osamostatnil a stal se tak nejúspěšnějším pilotem historie. Jeho věk by mohl být překážkou, ale podle Villeneuva je pořád v nejlepší formě.

Foto: Sven Severing, ČTK

Jacques Villeneuve na Velké ceně Itálie 2024

„Po fyzické stránce nevidím žádnou překážku. Je ve skvělé kondici. Podle mě by klidně mohl jezdit ještě deset let, ale záleží na jeho nastavení v hlavě. Jestli v něm bude stále dravost, jakou předvádí například Fernando Alonso. Tak to je ve sportu vždycky. Když máte vášeň a ježdění je pro vás něco, co milujete, stane se to vaší drogou a chybí vám, když skončíte,“ vysvětloval.

Hamilton, který má údajně novou přítelkyni v podobě herečky Sofíi Vergary, se těší veřejné podpoře od italské stáje, která je od začátku roku oficiálně jeho novým zaměstnavatelem.

„Vidíte to v médiích, Ferrari teď hodně tlačí Lewise. Jde o věc image. Buď se to podaří a bude to úžasné, nebo ne, a to nabudí Leclerca. Ať tak, nebo tak, pro stáj to vypadá jako výhodná situace,“ mínil Villeneuve a vyjádřil se i k tomu, jaké jsou jeho naděje na vítězství v následující sezoně.

„Přirozeně by měl o mistrovský titul bojovat Lando Norris, ale vnitřní boje v McLarenu a fakt, že stáj moc dobře nezvládá rivalitu svých pilotů, by vítězství mohlo posunout blíž Hamiltonovi. I s ohledem na to, jak dobře Ferrari zakončilo minulou sezonu.“

Na závěr Villeneuve prozradil, že ani osmý triumf v šampionátu by v jeho očích z Hamiltona neudělal nejlepšího pilota všech dob, protože vývoj vozů jde moc rychle dopředu.

„Vezměte si Jackieho Stewarta, je obdivuhodné, že vyhrál tři šampionáty v době, kdy každý rok dva nebo tři závodníci zemřeli nebo byli vážně zraněni. V autech, která se v polovině závodů rozbila. I přes to dokázal často vyhrávat. To samé platí pro Fittipaldiho a další. V tomto ohledu jsou tři mistrovské tituly pravděpodobně víc než pět nebo šest v současné době, myslí si Kanaďan.

„Navíc, když teď máte dominantní vůz, vyhrajete skoro 24 závodů místo 15. Je tu o deset závodů za rok víc, než bývalo. A celkový počet bodů, které se dají získat? Za vítězství je 25 bodů, bývalo to osm, pak devět a deset. Rozdílné éry se prostě nedají srovnávat,“ uzavřel.