Článek
Alonso už má s vytrvalostními závody zkušenosti. V letech 2018 a 2019 v Toyotě Le Mans vyhrál a v budoucnu by chtěl závodit v týmu se čtyřnásobným mistrem světa formule 1 Maxem Verstappenem.
Nizozemec má k vytrvalostním závodům blízko, zatím v nich závodí pouze ve virtuální podobě, ale opakovaně projevil zájem o 24hodinový závod Le Mans.
„Už jsem na Le Mans několikrát byl. Kdysi, když závodil můj táta. Atmosféra tam byla úžasná. Je to o vytrvalosti, sleduje to spousta diváků. Jede se i přes noc a při východu slunce. To vše je opravdu super,“ popsal Verstappen.
![](http://d16-a.sdn.cz/d_16/c_img_QQ_V/ufcDF9.jpeg?fl=cro,0,0,1000,666%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Max (vpravo) a Jos Verstappenovi na archivním snímku
Právě jeho otec Jos Verstappen, bývalý pilot formule 1, byl jedním z kandidátů na třetí místo v posádce Alonsa a Maxe Verstappena. Sám závod dvakrát absolvoval, v roce 2008 ho v kategorii LMP2 ovládl a další rok skončil jedenáctý v týmu Aston Martin. Ale podle slov Maxe se tato spolupráce neuskuteční. „Otec je stále velmi dobrý, ale už o tohle nemá zájem,“ vysvětlil Verstappen junior.
Do posádky jsou ovšem potřeba tři závodníci, a tak se nabízí otázka, koho by k sobě mistři světa přibrali. Verstappen už nad tím přemýšlel a kritéria má jasně určená.
„V Le Mans není stanovena minimální hmotnost jezdce. Já jsem poměrně těžký závodník, takže bych si musel najít váhově lehké týmové kolegy, abych to kompenzoval. Fernando je docela lehký, takže by to pro nás bylo velmi dobré, ale museli bychom najít ještě někoho dalšího,“ už před časem vysvětloval Max Verstappen.
Dalším otazníkem je, pod jakou značkou by měli jezdci vytrvalostní závod absolvovat. Aston Martin, ve kterém Jos Verstappen dokončil své poslední Le Mans, je stáj, za kterou aktuálně ve formuli 1 nastupuje Alonso a podle mnohých zvěstí lákala před sezonou i úřadujícího mistra světa. Jako argument přitom měla používat i stále aktivní tým pro Le Mans, kterého by se Verstappen tak rád zúčastnil.
Jenže Max má v Red Bullu platnou smlouvu do roku 2028 a nic nenasvědčuje tomu, že by měl v následujícím roce rakouskou stáj opustit. Bude s ní útočit na vyrovnání rekordu Michaela Schumachera v počtu pěti získaných titulů mistra světa v řadě. A v Astonu Martin má po boku Alonsa pevnou pozici syn majitele týmu Lance Stroll.
Zbývá tak vyřešit ještě několik záležitostí, než se aktuální soupeři budou moct stát parťáky ve vytrvalostních závodech. Zájem od obou by byl, ale stále potřebují třetího do party a vůz, do kterého by mohli usednout, aniž by porušili platné smlouvy. „Máme to v hlavě a víme, že to chceme uskutečnit,“ uvedl Verstappen. Věřme, že se tak jednou stane.