Hlavní obsah

Velká cena Kanady nabídne další drama, slibuje Pirelli

PRAHA

Zcela odlišná strategie, průběh ale stejně dramatický. Taková by měla být nedělní Velká cena Kanady vozů formule 1 při srovnání s proslulým závodem v Monaku, který před dvěma týdny zvedal fanoušky ze židlí. Podle dodavatele pneumatik pro elitní automobilový seriál ale nelze čekat, že by si pro vítězství dojel jezdec s jedinou zastávkou v boxech.

Foto: Sport.cz

Při Velké ceně Kanady týmy otestují inovovanou středně tvrdou směs pneumatik - ilustrační foto.

Článek

Právě to se v Monaku podařilo Sebastianu Vettelovi, jemuž ale k pátému vítězství v šestém letošním podniku MS pomohlo přerušení závodu po havárii Vitalije Petrova. Německý jezdec se totiž v závěru závodu na sjetých gumách horko těžko bránil atakům ferrari Fernanda Alonsa jedoucího na dva pitstopy a Jensona Buttona s mcLarenem, který byl u mechaniků dokonce třikrát. Červená vlajka a následný restart závodu ale přinesl hromadnou výměnu gum přímo na trati a Vettel poté bez potíží projel jako první cílem.

Trať v Montrealu patří podobně jako Monako k městským okruhům, jeho charakteristika je ale proti relativně pomalému Monte Carlu zcela odlišná a opotřebení pneumatik bude značné. „Závod v Monte Carlu byl fantastický s unikátním soubojem tří pilotů, z nichž každý jel jinou strategii. V Kanadě není příliš pravděpodobné, že bychom viděli strategii s jednou zastávkou. Doufáme ale, že rozdíly mezi jezdci budou stejně těsné jako v Monaku. V Montrealu je navíc mnohem víc prostoru pro předjíždění, takže se možná dočkáme ještě napínavější podívané,“ věří šéf motorsportu v Pirelli Paul Hembery.

S ohledem na očekávané vysoké opotřebení vyfasují týmy v Kanadě dvě sady pneumatik inovované střední tvrdosti navíc, aby je mohly otestovat při pátečních trénincích.

Související témata: