Článek
Právě to se v Monaku podařilo Sebastianu Vettelovi, jemuž ale k pátému vítězství v šestém letošním podniku MS pomohlo přerušení závodu po havárii Vitalije Petrova. Německý jezdec se totiž v závěru závodu na sjetých gumách horko těžko bránil atakům ferrari Fernanda Alonsa jedoucího na dva pitstopy a Jensona Buttona s mcLarenem, který byl u mechaniků dokonce třikrát. Červená vlajka a následný restart závodu ale přinesl hromadnou výměnu gum přímo na trati a Vettel poté bez potíží projel jako první cílem.
Trať v Montrealu patří podobně jako Monako k městským okruhům, jeho charakteristika je ale proti relativně pomalému Monte Carlu zcela odlišná a opotřebení pneumatik bude značné. „Závod v Monte Carlu byl fantastický s unikátním soubojem tří pilotů, z nichž každý jel jinou strategii. V Kanadě není příliš pravděpodobné, že bychom viděli strategii s jednou zastávkou. Doufáme ale, že rozdíly mezi jezdci budou stejně těsné jako v Monaku. V Montrealu je navíc mnohem víc prostoru pro předjíždění, takže se možná dočkáme ještě napínavější podívané,“ věří šéf motorsportu v Pirelli Paul Hembery.
S ohledem na očekávané vysoké opotřebení vyfasují týmy v Kanadě dvě sady pneumatik inovované střední tvrdosti navíc, aby je mohly otestovat při pátečních trénincích.