Článek
"Přesně tohle jsem potřeboval. Posledních pět závodů bylo pro mě i tým neuvěřitelně těžkých. Konečně jsme ukázali, že vůz drží tempo a dokážeme to," řekl do televizních kamer Leclerc. V závěru měl potíže s ovládáním plynového pedálu. "Měl jsem strach, vážně jsem se bál. Zasekl se na dvaceti nebo třiceti procentech při nižších rychlostech, takže to bylo složité. Podařilo se nám to ale udržet až do konce," doplnil.
Stáj Ferrari měla v závodě blízko k zisku double. Čtrnáct kol před koncem ale musel Carlos Sainz odstoupit kvůli hořícímu motoru. Přestože se Španěl chvíli nemohl dostat z vozu, vyvázl z incidentu bez zranění.
"Neměl jsem vůbec náznaky, že by se něco takového mohlo stát. Bylo to náhlé. Nevím, co říct, protože to mohl být double, místo toho jsme ztratili hodně bodů. Oheň způsobil velké škody. Přitom jsme měli dobrou rychlost a opotřebení pneumatik nebylo špatné. Raději otočím list," uvedl Sainz.
Engine failed for Carlos Sainz on #AustrianGP
Ferrari lost a car
VSC in !#F1#Formula1 pic.twitter.com/T9kdB4CHR3
— SportArena (@SportArenaYT) July 10, 2022
Leclerc vyhrál potřetí v sezoně a popáté v kariéře. Čtyřiadvacetiletý Monačan se dočkal triumfu po sedmi závodech. Poprvé dokázal zvítězit poté, co neodstartoval z prvního místa. Verstappen po triumfu v sobotním sprintu nenavázal na domácí trati Red Bullu na loňská vítězství z Grand Prix Rakouska a Štýrska.
"Byl to náročný den. Zdálo se, že se trápíme s pneumatikami a nedařilo se to změnit. Hodně se opotřebovávaly a nemohl jsem nijak na Charlese útočit. Bylo skvělé vidět tady tolik fanoušků a mrzí mě, že jsem jim nemohl dopřát vítězství. Druhé místo je ale také dobré," řekl Verstappen.
Úřadující mistr světa Verstappen udržel po startu z pole position vedení. V prvních zatáčkách měli kolizi jeho týmový kolega Pérez s Georgem Russellem z Mercedesu a Mexičan skončil mimo trať. Po návratu musel do boxů a propadl se na poslední příčku. Už v devátém okruhu jej Verstappen předjel o kolo. Russell dostal za zavinění kolize pětisekundový trest.
Ve 12. kole ale Verstappena předjel Leclerc. Nizozemec se v dalším průběhu snažil kompenzovat nedostatek rychlosti zastávkami v boxech a nasazením nových pneumatik. Piloti italské stáje ale vždy kontrovali a vývoj závodu kontrolovali.
Poté co v 53. kole předjel Leclerc nizozemského rivala již potřetí, zdálo se, že totéž brzy zopakuje i Sainz. Zastavil ho ale hořící motor. V závěrečné pasáži hlásil problémy s plynovým pedálem Leclerc, přesto vedení udržel až do konce. Verstappen alespoň získal prémiový bod za nejrychlejší kolo.
Hamilton potřetí za sebou skončil třetí, hned za ním dojel navzdory problémům v úvodu týmový kolega Russell. Jezdcem dne se stal Mick Schumacher. Pilot Haasu a syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera skončil šestý a zaznamenal v F1 nejlepší umístění v kariéře. Po osmé příčce v Silverstonu bodoval podruhé za sebou.
Velká cena Rakouska, závod mistrovství světa vozů formule 1 ve Spielbergu: |
---|
1. Leclerc (Mon./Ferrari) 1:24:24,312 |
2. Verstappen (Niz./Red Bull) -1,523 |
3. Hamilton -41,217 |
4. Russell (oba Brit./Mercedes) -58,972 |
5. Ocon (Fr./Alpine) -1:08,436 |
6. Schumacher (Něm./Haas) |
7. Norris (Brit./McLaren) |
8. Magnussen (Dán./Haas) |
9. Ricciardo (Austr./McLaren) |
10. Alonso (Šp./Alpine) všichni -1 kolo. |
Nejrychlejší kolo: Verstappen. |
Průběžné pořadí MS (po 11 z 22 závodů): |
1. Verstappen 208 b. |
2. Leclerc 170 |
3. Pérez (Mex./Red Bull) 151 |
4. Sainz (Šp./Ferrari) 133 |
5. Russell 128 |
6. Hamilton 109 |
7. Norris 64 |
8. Ocon 52 |
9. Bottas (Fin./Alfa Romeo) 46 |
10. Alonso 29. |
Pohár konstruktérů: |
1. Red Bull 359 |
2. Ferrari 303 |
3. Mercedes 237 |
4. McLaren 81 |
5. Alpine 81 |
6. Alfa Romeo 51 |
7. Haas 34 |
8. Alpha Tauri 27 |
9. Aston Martin 18 |
10. Williams 3. |