Článek
Když předsezonním testům vládlo Ferrari, vypadalo to, že po dlouhé době bude mít Mercedes v šampionátu zase konkurenci. Ale bylo to úplně jinak. Ferrari se v závodech nedařilo a v první polovině sezony dominoval opět Mercedes. Až po letní přestávce se italská stáj zvedla.
Dva závody vyhrál Charles Leclerc a ve třetím se Ferrari dokonce mohlo radovat z doublu. Další závod však přinesl hořkost. Jezdci se před Velkou cenou Ruska dohodli na taktice. Leclerc, který startoval z prvního místa měl Vettelovi, který byl třetí, vytvořit vzduchový pytel, aby předjel druhého Lewise Hamiltona.
To se povedlo. Vettel ale předjel také Leclerca. Když byl o několik kol později týmem požádán, aby přepustil Leclercovi vedení, odmítl s tím, že je mnohem rychlejší. Po poruše vozu pak musel Vettel ze závodu odstoupit. Kvůli jeho odstavení monopostu musel být aktivován virtuální safety car. Kvůli další nehodě pak musel na trať vyjet i ten skutečný. To pomohlo Mercedesu, jehož oba jezdci se díky nim dostali před Leclerca.
Charles Leclerc and Sebastian Vettel are a "potentially explosive combination", according to Ferrari's former technical director Ross Brawn.
More 👉 https://t.co/h38dbGjjHU pic.twitter.com/OwUzlvYdQc
— BBC Sport (@BBCSport) October 1, 2019
Ten dojel třetí, avšak žádné velké nadšení nebylo. Leclercovi vadilo nedodržení dohody a Vettel byl frustrovaný, že se mu poškodil monopost. „Napětí u Ferrari je vysoké, vztah mezi jezdci je alarmující, je naléhavá potřeba s tím něco udělat,“ upozorňuje La Gazzetta dello Sport. „Tohle je válka,“ píše Corriere della Sera.
Stejně to vidí i sportovní šéf F1 Ross Brawn, který kdysi u Ferrari působil jako technický ředitel. „Je to potencionální nášlapná mina, kolem které je potřeba chodit s obrovskou opatrností,“ prohlásil Brawn na webu deníku Daily Mail. „Binotto teď bude muset s jezdci pečlivě zacházet,“ dodal.
„Na jedné straně má čtyřnásobného světového šampiona, který i navzdory chybám stále patří mezi nejlepší jezdce. Na druhé má Charlese Leclerca, neuvěřitelný talent, který dva závody v řadě vyhrál a čtyřikrát za sebou získal pole position. Je to na šéfovi týmu, aby nastavil mechanismus tak, aby ti dva byli zdravě soupeřiví,“ doplnil Brawn.