Článek
Čtyřicetiletý Hamilton zaznamenal ve druhém podniku sezony první dílčí úspěch s italskou stájí. Minulý týden skončil v úvodní Velké ceně Austrálie desátý. Vítěz rekordních 105 závodů v F1 potvrdil, že se mu v Číně daří. Se šesti triumfy je zde nejúspěšnějším jezdcem v historii. Hamiltonův týmový kolega Charles Leclerc skončil čtvrtý.
„Jsem trochu v šoku, nemohu uvěřit, že jsem opravdu vyhrál sprintovou kvalifikaci. Jasně, že to není hlavní závod a zítra nás s týmem čeká spousta práce, ale stejně je skvělý pocit být první v tomto nádherném červeném autě,“ radoval se v cíli Hamilton.
„Nečekal jsem to. Tím spíš, jak katastrofální byl pro nás minulý týden. I přes to jsme věděli, že v našem autě je víc, než jsme z něj byli schopni dostat. Tady v Číně se monopost jako by probral hned od prvního kola. Udělali jsme na něm pár změn a za tu skvělou práci musím poděkovat týmu.“
Druhý byl obhájce loňského triumfu Verstappen. Nizozemský jezdec, který letos útočí na pátý mistrovský titul v řadě, napravil slabší výsledek z úvodního tréninku, kde zajel až 16. čas. Nedařilo se naopak jeho týmovému kolegovi Liamu Lawsonovi. Třiadvacetiletý Novozélanďan vypadl už v první části kvalifikace a obsadil poslední dvacátou příčku.
The moment Lewis Hamilton took #F1Sprint pole for @ScuderiaFerrari #F1 #ChineseGP pic.twitter.com/qTJiTAQocB
— Formula 1 (@F1) March 21, 2025
Vítěz úvodní Velké ceny Austrálie a jediného dnešního tréninku v Číně Norris ztratil na Hamiltona 544 tisícin sekundy. Doplatil na chybu při nájezdu do závěrečného měřeného kola. To později vypustil a zajel do boxů.
„Udělal jsem chybu a v poslední zatáčce se mi zablokoval volant. Ale celkově se tento týden víc trápíme, než tomu bylo v Austrálii. Jednoduše jsme nebyli dost rychlí a zápolili s našimi vozy. Oba jsme měli potíže, já očividně větší než Oscar (Piastri). To auto je těžké na řízení,“ stěžoval si Norris.
Pro McLaren se jedná o neúspěch vzhledem k vysokým očekáváním, která okolo týmu z Wokingu panují. Loňský vítěz Poháru konstruktérů vstupoval do aktuální sezony jako favorit a v úvodním závodním víkendu v Austrálii tuto roli potvrdil. Proto start do sprintu mimo první řadu není výsledkem, který by si oba jeho jezdci představovali.
„Hlavní vina je ale na mně. Já jsem udělal chybu z přemíry snahy v posledním měřeném kole. Musím si trochu oddechnout a zchladit hlavu. Vím, že mé auto je pořád rychlé a měl jsem na to skončit lépe,“ uzavřel Norris.
Sprint se pojede v sobotu od 4:00 SEČ, o čtyři hodiny později přijde na řadu kvalifikace na hlavní závod. Velká cena Číny odstartuje v neděli v 8:00 SEČ.
Trénink a kvalifikace na sprint na Velkou cenu Číny, závod mistrovství světa vozů formule 1 v Šanghaji: |
---|
1. Norris (Brit./McLaren) 1:31,504 |
2. Leclerc (Mon./Ferrari) -0,454 |
3. Piastri (Austr./McLaren) -0,649 |
4. Hamilton (Brit./Ferrari) -0,691 |
5. Russell (Brit./Mercedes) -0,873 |
6. Hülkenberg (Něm./Sauber) -1,003. |
Kvalifikace na sprint: |
1. Hamilton 1:30,849 |
2. Verstappen (Niz./Red Bull) -0,018 |
3. Piastri -0,080 |
4. Leclerc -0,208 |
5. Russell -0,320 |
6. Norris -0,544 |
7. Antonelli (It./Mercedes) -0,889 |
8. Cunoda (Jap./Racing Bulls) -0,924 |
9. Albon (Thaj./Williams) -1,003 |
10. Stroll (Kan./Aston Martin) -1,133 |
11. Alonso (Šp./Aston Martin) 1:31,8151 |
12. Bearman (Brit./Haas) 1:31,978 |
13. Sainz (Šp/Williams) 1:32,325 |
14. Bortoletp (Bra./Sauber) 1:32,564 |
15. Hadjar (Fr./Racing Bulls) 1:32,171 |
16. Doohan (Austr./Alpine) 1:32,575 |
17. Gasly (Fr./Alpine) 1:32,640 |
18. Ocon (Fr./Haas) 1:32,651 |
19.Hülkenberg 1:32,675 |
20. Lawson (N. Zél./Red Bull) 1:32,729 |