Článek
Syn legendárního Michaela Schumachera prožil v nejprestižnějším závodním seriálu dvě sezony. V trápícím se Haasu v roce 2021 nebodoval, o rok později zapsal dvanáct bodů a v hodnocení skončil šestnáctý. Poslední dvě sezony dělá rezervního a testovacího jezdce v Mercedesu.
Teď by se však mohl minimálně do konce ročníku do startovního roštu vrátit právě namísto Sargeanta. A pro jeho návrat bojuje mimo jiné i čtyřnásobný mistr světa, krajan Sebastian Vettel. „Samozřejmě bych si přál, aby Mick dostal druhou šanci, a hodně argumentů mluví pro něj. Má dva roky zkušeností jako jezdec F1 a od té doby jako člověk hodně vyzrál. Navíc teď získal cenné poznatky v Mercedesu a stále se udržuje v závodní kondici,“ líčil pro německou televizi RTL.
Pro Schumachera navíc hraje i fakt, že Williams používá motory právě od Mercedesu a šéfové obou stájí James Vowles a Toto Wolff spolu dobře vycházejí. „Mick má rozsáhlý technologický vhled do motoru Mercedesu. Kdyby bylo na mně, favorizoval bych Micka. Samozřejmě nejsem úplně nestranný, protože je to můj kamarád, ale v mých očích je to nejlepší řešení,“ tvrdil Vettel pro deník Bild.

Sebastian Vettel (vlevo) a Mick Schumacher na archivním snímku.
V případě návratu do formule 1 by však Schumacher musel vyřešit své závazky vůči automobilovým vytrvalostním závodům WEC, kterých se letos účastní a jejichž termíny se kryjí s několika závody F1.
Druhou možností na pozici nového kolegy Alexandera Albona by mohl být novozélandský pilot Liam Lawson, jenž aktuálně plní roli rezervního jezdce Red Bullu.

Pilot Williams Logan Sargeant s poničeným vozem v Nizozemsku.
Ať už se šéfové Williamsu rozhodnou jakkoliv, jedno je jisté. Sargeant za ně stoprocentně nebude závodit příští rok, tradiční stáj už totiž podepsala Španěla Carlose Sainze z Ferrari. A pro Sargeanta, který se zatím proslavuje spíš svými nehodami než krásnými předjetími, pravděpodobně nezbyde místo v žádném z deseti týmů.