Hlavní obsah

Úvodní Velkou cenu sezony F1 ovládl v Bahrajnu Leclerc, mistr světa Verstappen odstoupil

Aktualizováno

Úvodní Velkou cenu sezony formule 1 ovládl v Bahrajnu tým Ferrari. Po startu z pole position zvítězil Monačan Charles Leclerc před týmovým kolegou Carlosem Sainzem ze Španělska, třetí dojel sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton z Británie v mercedesu.

Foto: Thaier Al-sudani, Reuters

Úvodní Velkou cenu sezony formule 1 ovládl v Bahrajnu tým Ferrari. Po startu z pole position zvítězil Monačan Charles Leclerc.

Článek
Fotogalerie

Velkým neúspěchem skončila úvodní Grand Prix pro tým Red Bull, jenž nedovezl do cíle ani jeden vůz. Světový šampion Max Verstappen z Nizozemska odstoupil kvůli technickým problémům v 55. z 57 okruhů, Mexičan Sergio Pérez vypadl po selhání motoru dokonce v posledním kole.

Čtyřiadvacetiletý Leclerc si připsal třetí vítězství v kariéře a první od Velké ceny Itálie v září roku 2019. Dva týdny nato v Singapuru zaznamenalo dosud poslední vítězství a zároveň dvojnásobné Ferrari, v jehož barvách vyhrál Němec Sebastian Vettel před Leclercem.

"Přesně takhle jsme chtěli začít sezonu. Pole position, vítězství, nejrychlejší kolo, první a druhé místo. Víc už jsme si nemohli přát," řekl Leclerc, jenž týmového kolegu Sainze porazil o 5,5 sekundy.

Leclerc musel po vítězství v kvalifikaci bojovat v průběhu závodu o udržení vedení s Verstappenem, jenž se k němu přiblížil vždy po zastávce boxech. Dramatickou podívanou přinesl především úsek v 17. až 19. kole, kdy Verstappen třikrát Leclerca předjel, ale Monačan si pokaždé téměř vzápětí vzal první místo zpět.

Po třetí zastávce v boxech zhruba 13 kol před cílem nicméně začal mít Verstappen potíže s řízením svého monopostu. Krátce nato vjel na trať safety car poté, co začal hořet vůz Alpha Tauri francouzského pilota Pierrea Gaslyho, jenž vyvázl z incidentu nezraněn.

Po restartu závodu tři kola před cílem Leclerc bez větších problémů Verstappenovi ujel a na mistra světa začal dotírat Sainz. Španěl trápícího se nizozemského pilota předjel a ten musel krátce nato s vozem ztrácejícím výkon do boxů.

"Přesně nevíme, proč se to stalo. Musíme si zanalyzovat dost věcí. Problémy se sice můžou přihodit, ale na téhle úrovni by k něčemu takovému docházet nemělo," uvedl Verstappen.

Černý den Red Bullu pak podtrhl Pérez, na něhož se v boji o třetí místo tlačil Hamilton. Mexičan dostal kvůli technickému problému smyk v zatáčce a zůstal stát na trati. Britský pilot tak v závodě, v němž většinou kroužil na páté pozici, nakonec dosáhl na stupně vítězů. Čtvrtý navíc dojel jeho nový týmový kolega z Mercedesu a krajan George Russell.

"Udělali jsme maximum a jsme vděční za tyhle body. Změny k lepšímu nepřijdou jen tak honem," řekl Hamilton.

Nečekaným pátým místem se vrátil do formule 1 Kevin Magnussen. Dán, jenž byl po sezoně 2020 propuštěn z týmu Haas, právě v tomto týmu před deseti dny nahradil Rusa Nikitu Mazepina, který přišel o místo v rámci sankcí kvůli vpádu ruských vojsk na Ukrajinu.

Velkou cenou Bahrajnu začala nová éra formule 1. Vozy prošly oproti minulé sezoně řadou revolučních změn, vedle přepracované aerodynamiky a nových osmnáctipalcových pneumatik mají monoposty kryty nad předními koly nebo novou podobu zadních křídel. Monoposty tak produkují větší přísavný efekt a mělo by docházet k častějšímu předjíždění.

Šampionát pokračuje hned příští týden Velkou cenou Saúdské Arábie.

Mistrovství světa vozů formule 1 v Sáchiru
Velká cena Bahrajnu:
1. Leclerc (Mon./Ferrari) 1:37:33,584
2. Sainz (Šp./Ferrari) -5,598
3. Hamilton -9,675
4. Russell (oba Brit./Mercedes) -11,211
5. Magnussen (Dán./Haas) -14,754
6. Bottas (Fin./Alfa Romeo) -16,119
7. Ocon (Fr./Alpine) -19,423
8. Cunoda (Jap./AlphaTauri) -20,386
9. Alonso (Šp./Alpine) -22,390
10. Čou Kuan-jü (Čína/Alfa Romeo) -23,064
Nejrychlejší kolo: Leclerc.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 22 závodů):
1. Leclerc 26
2. Sainz 18
3. Hamilton 15
4. Russell 12
5. Magnussen 10
6. Bottas 8
7. Ocon 6
8. Cunoda 4
9. Alonso 2
10. Čou Kuan-jü 1
Pohár konstruktérů:
1. Ferrari 44
2. Mercedes 27
3. Haas 10
4. Alfa Romeo 9
5. Alpine 8
Související témata: