Článek
Tisící velká cena formule 1, která se jela v Číně, nedopadla pro Charlese Leclerca vůbec podle jeho představ. Jednadvacetiletý jezdec sice po startu byl na třetím místě za vozy Mercedesu, avšak brzká týmová režie Ferrari a následná strategie způsobily, že v závodě obsadil až pátou příčku.
Talentovaný mladík z toho všeho byl samozřejmě poněkud rozladěný a doufá, že se mu dostane rozumného vysvětlení, co tým vedlo k tomu, aby před sebe svého kolegu pustil. „Pro mě to nebyl dobrý závod. Celý závodní víkend jsem nebyl tak silný, jak bych si představoval,“ prohlásil Lecler na webu express.co.uk.
Charles Leclerc right to feel upset at outcome - Mattia Binotto #F1 https://t.co/70hUZdislY pic.twitter.com/FpmSJ2cSN7
— Motorsport Week (@MotorsportWeek) 14. dubna 2019
„Z té akce se Sebem musím pochopit celou situaci. Musím si promluvit s inženýry a pochopit jejich rozhodnutí. Nechci se zatím uchylovat k hloupým komentářům. Jsem si jistý, že mi to odůvodní a pochopím to," dodal Monačan, jehož šéf Mattia Binotto krátce nato přišel s vysvětlením.
„Chtěli jsme Sebastianovi dát příležitost, aby ukázal, zda je schopen se držet za monoposty Mercedesu. Nebylo to o tom, že bychom chtěli dát jednomu jezdci výhodu před druhým. Jen jsme to jako tým chtěli v důležitém okamžiku zkusit. Chápu ale Charlese, jestli je naštvaný,“ líčil Binotto.
K situaci se vyjádřil i šéf Mercedesu, Totto Wolff, podle kterého Ferrari otevřelo Pandořinu skříňku. „Sebastian řekl, že má v této fázi rychlejší auto, takže vyměnili pořadí. To chápu. Jakmile ale začnete dělat tyhle věci, začnete to být velice komplikované, protože vytvoříte precedent,“ vysvětloval Wolff.
„Otevíráte Pandořinu skříňku a budete to možná muset během každého závodu řešit, protože ten jezdec, který bude vzadu, může říci, že by mohl jet rychleji,“ uzavřel Wolff s tím, že podobnou situaci Mercedes zažil, když u týmu vedle Lewise Hamiltona působil Nico Rosberg.