Článek
"Těžko bych mohl být v tuhle chvíli šťastnější. Pořád je před námi dlouhá cesta, ale dvě výhry ze dvou závodů jsou skvělé," citovala Vettela agentura AP. "Byl nejlepší na trati. Jak kontroloval závod, jak jel, jak se staral o gumy. Vždy věděl, co dělá a proč to dělá," uvedl šéf Red Bullu Christian Horner.
Zatímco Vettel na prvním místě na startu nezaváhal a svou pozici hravě udržel, za ním se karty zamíchaly. Nejhorší úvod měl jeho týmový kolega Mark Webber z Austrálie, který se rozjížděl velmi pomalu a ze třetí pozice se propadl až na desáté místo.
Start, na kterém se jezdci po vzájemné dohodě přehodili z levé strany na pravou a naopak kvůli rozdílnému povrchu trati a lepšímu nájezdu do první zatáčky, se podařil Heidfeldovi. Náhradník v Renaultu za zraněného Poláka Roberta Kubicu se prodral ze šesté pozice až na druhé místo, ale potom několik kol zdržoval zjevně rychlejší monoposty McLaren Britů Lewise Hamiltona a Buttona. Díky tomu Vettel všem odjel.
Ve třináctém kole začalo lehce pršet a jezdci se vydali do boxů pro nové pneumatiky. Po výměně všech se vrátil do čela Vettel, zatímco na nepovedenou zastávku u mechaniků doplatil Heidfeld a propadl se za oba jezdce McLarenu. Rychle v té chvíli jezdily monoposty Ferrari, dvojnásobný mistr světa Fernando Alonso ze Španělska se dostal na třetí místo za Hamiltona.
Nic zásadního se nezměnilo ani po druhé zastávce v boxech, Vettel jel neohroženě v čele před Hamiltonem, o jedno místo na čtvrté za Buttona klesl Alonso. V té chvíli měl Vettel problémy se systémem sběru kinetické energie KERS a vedení týmu mu ho zakázalo používat. Nakonec se ukázalo, že to na výkon jeho vozu nemělo velký vliv.
"Bylo to jak na houpačce, jednou to fungovalo, pak ne. Musíme se na to podívat," řekl Vettel s tím, že za udržení vedoucí příčky na začátku závodu však vděčí právě KERS. "Zachránilo nás to," dodal.
Alonso si poškodil přítlačné křídlo a boj o bednu vzdal
Po 40 kolech bylo jasné, že žádná dešťová přeháňka už nepřijde a jezdci opět měnili obutí vozů. Pořadí zůstalo beze změn, ale Alonso na čtvrtém místě atakoval Hamiltona v boji o stupně vítězů. Po chvíli do něj zezadu narazil, poškodil si přední přítlačné křídlo a musel do boxů pro nové. Závod tak pro něj skončil bez šance na pódium, oba piloti navíc byli za svůj souboj potrestáni dvacetisekundovou penalizací.
"Asi mě ta kolize připravila o stupně vítězů," řekl Alonso, který však byl se závodem spokojen. "Dneska jsme bojovali s McLarenem, taky s Webberem, což mě docela překvapilo. Dnešek mě příjemně překvapil," uvedl.
Hamilton ho do do garáže následoval tři kola před cílem, protože jeho ojeté pneumatiky přestaly fungovat a hravě se před něj dostal Heidfeld. Díky tomu se posunul na konečné čtvrté místo Webber, který tak mohl litovat hodně pokaženého startu.
Zatímco Alonsovi i po trestu zůstalo šesté místo, Hamilton si pohoršil ze sedmé na osmou pozici. Závod označil za katastrofu a stěžoval si na týmovou strategii. "Odcházely mi gumy, zajeli jsme příliš brzo do boxů, takže další zastávka musela být zase o něco dřív. Pokaždé jsme byli v boxech příliš brzo," prohlásil.
Velká cena Malajsie, druhý závod MS vozů formule 1 v Sepangu: |
1. Vettel (Něm./Red Bull) 1:37:39,832, 2. Button (Brit./McLaren) -3,261, 3. Heidfeld (Něm./Renault) -25,075, 4. Webber (Austr./Red Bull) -26,384, 5. Massa (Braz./Ferrari) -36,958, 6. Alonso (Šp./Ferrari) -57,248, 7. Kobajaši (Jap./Sauber) -1:06,439, 8. Hamilton (Brit./McLaren) -1:09,957, 9. M. Schumacher (Něm./Mercedes) -1:24,896, 10. Di Resta (Brit./Force India) -1:31,563. |
Průběžné pořadí MS: 1. Vettel 50, 2. Button 26, 3. Hamilton, Webber oba 22, 5. Alonso 20, 6. Massa 16, 7. Heidfeld 15, 8. Petrov (Rus./Renault) 15, 9. Kobajaši 6, 10. Buemi (Švýc./Toro Rosso) 4. |
Pohár konstruktérů: 1. Red Bull 72, 2. McLaren 48, 3. Ferrari 36, 4. Renault 30, 5. Sauber 6, 6. Toro Rosso 4, 7. Force India 4, 8. Mercedes 2. |
Podrobné zpravodajství z F1 najdete na http://f1sports.cz/. |