Článek
Další jednání bylo naplánováno na čtvrtek, kdy podle některých informací předloží Todt a Ecclestone návrh na zcela nový formát. Vyloučen je podle všeho návrat ke starému systému, který upřednostňují týmy. "Todt a Ecclestone to odmítají," řekl šéf Mercedesu Toto Wolff.
Podle šéfa stáje Red Bull Christiana Hornera se bude hlasovat o návrhu na modifikaci původního formátu kvalifikace z minulých let. "Je to kompromis. Místo jednoho nejlepšího kola v každé části kvalifikace by se mělo rozhodovat podle součtu dvou nejlepších časů," citovala Brita agentura SID. Pokud návrh nezíská většinu, pak by se jela kvalifikace jako vyřazovací závod i při Velké ceně Číny (17. dubna).
V Austrálii a Bahrajnu nově rozhodoval o pořadí na startu Velké ceny vyřazovací závod, z něhož v pravidelných intervalech vždy nejpomalejší vůz odstoupil. Výsledkem měla být větší atraktivita, to se ale nenaplnilo, speciálně v Melbourne zůstávala trať dlouho úplně prázdná včetně finále.
Týmy se už po australské GP vyslovily pro návrat ke starým pořádkům, ale v komisi F1 se požadavek nedočkal potřebné jednomyslné podpory a nový formát dostal ještě jednu šanci. V sobotu se v Bahrajnu situace v podstatě opakovala, i když finále přineslo tentokrát více napětí poté, co pozdější vítěz kvalifikace Lewis Hamilton nejprve chyboval a musel útočit na pole position z průběžného čtvrtého místa.