Článek
Ne, jsou to jen kdyby a spekulace, protože ve skutečnosti u Ricciarda po klání na Hungaroringu svítí v kolonce bodů velká nula. Startoval z 13. příčky, když se narozdíl od týmového kolegy Cunody probil do druhé části kvalifikace, což už samo o sobě je slušný počin. Jenže jakmile zhasla zelená světla a on se přiřítil do první zatáčky, vrazil do něj Číňan Čou a Ricciardo následně dominovým efektem vyřadil z klání dva vozy Alpine.
„To bylo přivítání, co?" říkal po závodě Ricciardo se svým typickým úsměvem. „Byl jsem zklamaný, že hned po startu jsem mimo pozice. Jakmile jsem ucítil náraz, tak jsem věděl, že pojedu na chvostu. Začal jsem se modlit, abych neměl poškozené auto, protože jsem potřeboval odjezdit závody a potřeboval jsem se naučit víc o autě. Z i kvůli kondici bylo pro mě důležité, abych odjel celou Grand Prix."
To zvládl. Před startem měl přitom obavy, že po více než půlroční absenci mu dojde energie. Že zhruba v polovině Velké ceny bude vyčerpaný. „Najednou koukám, že už jsem v 35. kole a cítím se dobře. To bylo povzbuzující. Jen jsem asi neměl v autě dostatek vody."
Šikovnou strategií se nakonec z poslední 18. příčky, na které zprvu jezdil, posunul vpřed. Skončil 13., porazil týmového parťáka Cunodu a základní pravidlo všech motoristických disciplín zní: Týmový kolega je největší soupeř. To proto, že podle něj se vždy posuzují vaše výkony. „Ještě stále mám hodně nezodpovězených otázek, ale bylo fajn, že jsem měl rychlost. Udělal jsem samozřejmě pár chyb, ale poučil jsem se z nich, když jsem jsem zjistil, co monopostu vyhovuje a co ne. Hodně jsem se toho dnes naučil," uvedl Ricciardo. „Nebýt té první zatáčky, měl jsem tu dobrý den."
Daniel Ricciardo's race got off to a bumpy start as the Aussie made his return to racing#HungarianGP @AlphaTauriF1 pic.twitter.com/p9CEAbisvZ
— Formula 1 (@F1) July 23, 2023
Ovšem i když Ricciardovo účinkování zatím body nepřineslo, má podle interních zpráv dobrý vliv na morálku týmu. Australan hodně mechaniků i inženýrů zná, je věčně usměvavý, a tak po bídné první polovině sezony napumpoval do pracovníků pozitivní energii. Navíc i šéf stáje Franz Tost slibuje, že se monopost AT04 dočká vylepšení, protože vůz zatím vlivem nedostatečného přítlaku strádá v pomalých zatáčkách. A také zkušenost Ricciarda by měla pomoct s vývojem a cestou kupředu. „Zná všechny okruhy, což je pro nás velká výhoda. Spolu se všemi vylepšeními očekáváme posun vpřed," míní Tost.
Ukáže se to už o víkendu ve Spa?