Hlavní obsah

Tvrdá rána hned na úvod. To bylo přivítání, smál se Ricciardo, jenž má za sebou úspěšný comeback

Čistě z bodového hlediska je to i po Maďarsku velká bída, protože stáj AlphaTauri je dál přikována na dně Poháru konstruktérů. Z pohledu pocitů i předvedeného výkonu je ale nejspíš zřejmé, že přichází vzkříšení. Promptní vyhazov slaboučkého Nycka de Vrise a angažování zkušeného Daniela Ricciarda totiž evidentně funguje. „Kdybych po startu zůstal vpředu a udržel pozici, věřím, že jsem skutečně mohl bojovat o body,“ říkal po nedělním závodě formule 1 Ricciardo. Ano, klidně mohl dosavadní zisk stáje (dva body) třeba zdvojnásobit.

Foto: Getty Images/Red Bull Content Pool

Pilot stáje AlphaTauri Daniel Ricciardo před Velkou cenou Maďarska.

Článek

Ne, jsou to jen kdyby a spekulace, protože ve skutečnosti u Ricciarda po klání na Hungaroringu svítí v kolonce bodů velká nula. Startoval z 13. příčky, když se narozdíl od týmového kolegy Cunody probil do druhé části kvalifikace, což už samo o sobě je slušný počin. Jenže jakmile zhasla zelená světla a on se přiřítil do první zatáčky, vrazil do něj Číňan Čou a Ricciardo následně dominovým efektem vyřadil z klání dva vozy Alpine.

„To bylo přivítání, co?" říkal po závodě Ricciardo se svým typickým úsměvem. „Byl jsem zklamaný, že hned po startu jsem mimo pozice. Jakmile jsem ucítil náraz, tak jsem věděl, že pojedu na chvostu. Začal jsem se modlit, abych neměl poškozené auto, protože jsem potřeboval odjezdit závody a potřeboval jsem se naučit víc o autě. Z i kvůli kondici bylo pro mě důležité, abych odjel celou Grand Prix."

To zvládl. Před startem měl přitom obavy, že po více než půlroční absenci mu dojde energie. Že zhruba v polovině Velké ceny bude vyčerpaný. „Najednou koukám, že už jsem v 35. kole a cítím se dobře. To bylo povzbuzující. Jen jsem asi neměl v autě dostatek vody."

Šikovnou strategií se nakonec z poslední 18. příčky, na které zprvu jezdil, posunul vpřed. Skončil 13., porazil týmového parťáka Cunodu a základní pravidlo všech motoristických disciplín zní: Týmový kolega je největší soupeř. To proto, že podle něj se vždy posuzují vaše výkony. „Ještě stále mám hodně nezodpovězených otázek, ale bylo fajn, že jsem měl rychlost. Udělal jsem samozřejmě pár chyb, ale poučil jsem se z nich, když jsem jsem zjistil, co monopostu vyhovuje a co ne. Hodně jsem se toho dnes naučil," uvedl Ricciardo. „Nebýt té první zatáčky, měl jsem tu dobrý den."

Ovšem i když Ricciardovo účinkování zatím body nepřineslo, má podle interních zpráv dobrý vliv na morálku týmu. Australan hodně mechaniků i inženýrů zná, je věčně usměvavý, a tak po bídné první polovině sezony napumpoval do pracovníků pozitivní energii. Navíc i šéf stáje Franz Tost slibuje, že se monopost AT04 dočká vylepšení, protože vůz zatím vlivem nedostatečného přítlaku strádá v pomalých zatáčkách. A také zkušenost Ricciarda by měla pomoct s vývojem a cestou kupředu. „Zná všechny okruhy, což je pro nás velká výhoda. Spolu se všemi vylepšeními očekáváme posun vpřed," míní Tost.

Ukáže se to už o víkendu ve Spa?

Související témata: