Článek
"Je to pro mě obrovská výzva a věřte, že mám motivace víc než kdy předtím," svěřil se Trulli, s nímž v polovině září náhle rozvázala kontrakt stáj Renault. Ital záhy podepsal dvouletou smlouvu s japonským týmem sídlícím v Kolíně nad Rýnem.
"V uplynulých třech týdnech jsem čtyři dny testoval, spolu s techniky jsme se věnovali především přizpůsobení vozu mým představám. Tím, že pojedu ve zbytku sezóny, získám určitý náskok pro přípravu na následující ročník šampionátu, případné nedostatky můžeme vyladit již nyní," věří třicetiletý Trulli.
Vítěz letošní Velké ceny Monaka bude o nadcházejícím víkendu v Suzuce startovat spolu s veteránem Olivierem Panisem. Toho čeká zřejmě poslední závod v mistrovství světa v kariéře, za čtrnáct dní v Interlagosu dostane přednost před domácím publikem Brazilec Zonta.
Loučení chce ozdobit body
"Okruh v Suzuce patří k mým nejoblíbenějším, je velmi rychlý, a to mi vyhovuje. Japonští fandové navíc dokáží vytvořit velmi příjemnou atmosféru. Jsem proto rád, že má derniéra se odehraje právě zde, i když dopředu přiznávám, že závodění mi bude hodně chybět," řekl Panis, jenž na začátku září oslavil osmatřicáté narozeniny.
Panis se s aktivní kariérou loučí po rovných deseti letech, během nichž absolvoval 157 Velkých cen. V roce 1996 triumfoval ve Velké ceně Monaka, třikrát dojel druhý a jednou třetí. Královskou třídu automobilových závodů ale neopouští, ve stáji Toyota bude plnit roli třetího jezdce.
S Trullim se Panis sejde po pěti letech v jednom týmu, v roce 1999 společně opustili stáj Prost. "Myslím, že v čele s Jarnem máme v příštím roce šanci na velmi slušné výsledky. Je to skvělý jezdec a navíc výborný parťák. Doufám, že nám vyjde i závod v Japonsku, loučení bych rád ozdobil bodovým ziskem," odtajnil své 'poslední přání' francouzský pilot, který během svého působení v šampionátu formule 1 nasbíral celkem šestasedmdesát bodů.