Článek
Kolize vznikla v pravotočivé zatáčce, v níž došlo ke kontaktu zvnějšku jedoucího Hülkenberga s Romainem Grosjeanem. Poměrně nenápadný střet ale zapůsobil jako katapult, renault německého jezdce se dvakrát otočil kolem podélné osy a u ochranné bariéry zůstal ležet na „zádech". Ze zadní části vozu navíc okamžitě začal stoupat kouř a objevily se i plameny.
Hulkenberg is very lucky to escape unscathed #AbuDhabiGP pic.twitter.com/GVczRj18hA
— SOWETO (@0206smile) 25. listopadu 2018
Z boxové zídky ihned běžel éterem dotaz z Renaultu, jestli je Hülkenberg v pořádku, při odpovědi se ale mnohým zatajil dech. „Dostaňte mě ven! Je tady oheň, je tady oheň," volal do vysílačky jednatřicetiletý závodník. Traťoví maršálové ale reagovali rychle a plameny byly bleskově uhašeny.
Po vyproštění opustil německý pilot místo nehody po svých, na tříminutový incident ale nebude mít příjemné vzpomínky. „Maršálové reagovali rychle a odvedli dobrou práci. Příliš komfortní situace to ale nebyla. V zadní části auta probíhalo malé barbecue, tak jsem chtěl co nejrychleji ven. Člověk se cítí pěkně bezmocný," líčil Hülkenberg reportérům.
Po závodu se objevily komentáře, že pilot Renaultu zůstal ve voze uvězněný kvůli ochrannému rámu nad kokpitem, který byl do F1 implementován před letošní sezonou. Ředitel závodu Charlie Whiting to ale dementoval. „Když otočili vůz zpět na kola, Nico z kokpitu sám vylezl. Co jsem viděl, tak to bylo zcela pod kontrolou. Vše fungovalo, jak má," uvedl.
The race was much shorter than planned but I'm just glad that nothing more happened.. ✊🏼 https://t.co/0FIH2dSW75
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) 25. listopadu 2018
Pocit viny cítil Grosjean, přestože za incident ani podle traťových komisařů nemohl. „Je mi Nica moc líto, ale neměl jsem kam uhnout," hlásil do vysílačky. „Měl obavy, jestli je Hülkenberg v pořádku, tak jsme ho uklidnili, že už je venku z vozu a věci se vracejí do normálu," doplnil šéf týmu Haas Günther Steiner. „Grosjean se ničím neprovinil, byl v Hülkenbergově slepém úhlu," poznamenal expert televize Sky Sports Martin Brundle.