Článek
„Podpora a spolupráce s globálním lídrem automobilového průmyslu, který zároveň usiluje o vlastní rozvoj a zlepšování technických a inženýrských znalostí - to je prostě zřetelně oboustranně výhodné partnerství,“ konstatoval japonský šéf Haasu Ajao Komacu.
„Možnost využívat zdroje a vědeckou základnu Toyoty Gazoo a zároveň i její technické a výrobní postupy bude mít pro náš vlastní vývoj zásadní význam,“ doplnil.
V praxi se mají například jezdci, inženýři a mechanici Toyoty Gazoo podílet na testování vozů Haas, na oplátku japonská strana pomůže týmu s aerodynamikou, designem či výrobou dílů z uhlíkových vláken. Už příští týden při Velké ceně Ameriky v Austinu bude vozy Haasu zdobit i logo Toyoty.
Haas s jezdci Kevinem Magnussenem a Nicem Hülkenbergem v této sezoně nasbíral v dosavadních 18 závodech 31 bodů a v desetičlenném Poháru konstruktérů drží sedmé místo. V minulé sezoně pořadí uzavřel.
Toyota skončila v královské automobilové třídě v roce 2009 po sedmiletém působení továrního týmu, během něhož jezdci vybojovali 13 pódiových umístění, ale žádné vítězství.