Článek
Krátce po poledni se tak při třicetiminutové prezentaci uprostřed továrny pár set metrů od francouzského městečka Valenciennes tísnilo přes čtyři sta pozvaných hostů. Za přítomnosti všech představitelů automobilky pak jezdci týmu Ital Jarno Trulli a Němec Ralf Schumacher stáhli rudou plachtu z nového monopostu, aby se na několik dlouhých minut nemohli vymanit ze zajetí fotografů a televizních štábů. TF 106 má nový osmiválcový motor o síle přibližně 650 koní. Kolem stály malé osobní vozy, které pod kapotou skrývají zhruba 90 koní.
"Stejně výjimečný by měl být i náš nový monopost," usmíval se Tsutomu Tomita, šéf týmu. "Připravit nové auto byl dlouhý proces. Věřím, že výsledkem bude naše velká rychlost. Chceme být nejrychlejším týmem na pneumatikách Bridgestone," vyhlásil úkol pro stáj její prezident John Howett.
Toyota se totiž rozhodla přejít k Bridgestone od dosud používaných směsí Michelinu, neboť ten po roce 2006 v F1 skončí.
Vítězství berou jako reálné
Přes tuto zásadní změnu by tým rád po loňské sezóně, kdy poprvé dosáhl na stupně vítězů, získal první triumf ve formuli jedna. "Chceme vítězství. Je to jeden z našich úkolů. Ale týmů s vysokými ambicemi bude hodně," uvedl Tomita. Jeho stáj by na vysněné pozice měli dovést stejní piloti jako v minulé sezóně.
"Kvalifikace bude snad zajímavá pro diváky, ale z pohledu jezdců to bude jiné," zůstal v prognózách opatrný Ralf Schumacher. Z celkového pohledu na sezónu má však jasno. Chce vylepšit loňské šesté místo a dvě postavení na stupních vítězů znásobit.
"Myslím, že můžeme očekávat i první vítězství. Je to reálné, i když se teprve musíme adaptovat na nové pneumatiky a nový motor. Po prvním seznámení však mohu říct, že můj pocit je velmi dobrý. Luca Marmorini a jeho tým odvedli při vytváření motoru vynikající práci," naznačil německý pilot, že plány stáje nejsou nesplnitelné.
Mistrovství světa začíná 12. 3. v Bahrajnu a čítá devatenáct závodů.