Článek
O legálnosti loňského motoru Ferrari se stále vedou spory. FIA pohonnou jednotku italského týmu zkoumala a prohlásila, že nejspíš nebyla zcela v pořádku. Bylo by však obtížné porušení pravidel dokázat, a tak se stájí uzavřela dohodu. To samozřejmě naštvalo ostatní týmy formule 1 a žádaly vysvětlení.
Toho se však úplně nedočkaly, FIA tvrdila, že tento typ dohody je právním nástrojem uznávaným jako nezbytná součást jakéhokoliv disciplinárního systému, který se používá při řešení sporů mezi mnoha veřejnými orgány. Týmy se tak detaily nedozvěděly. I když prezident FIA Jean Todt je jim chtěl prozradit.
Ferrari 'opposed' FIA revealing details of engine deal
Jean Todt says he wants to release details but can'thttps://t.co/ERhKIpH3fh #F1 pic.twitter.com/rx9qGc2Vrc
— Planet F1 (@Planet_F1) April 9, 2020
Ferrari mu to ale nedovolilo. „Pokud se ptáte mě, rád bych poskytl všechny podrobnosti o situaci, ale Ferrari bylo proti,“ uvedl Todt na webu motorsport.com. "Byly potrestáni, ale bohužel nemůžeme o detailech mluvit. Nejsem z toho vůbec nadšený. Naši technici říkali, že nedokážou s jistotou prokázat, že Ferrari si počínalo nelegálně,“ vysvětloval dál Todt, který byl kdysi výkonným ředitelem tohoto týmu.
Todt podle svých slov ale s několika ze sedmi týmů poté o Ferrari hovořil. „Mluvil jsem s některými individuálně. Jeden z nich, ačkoliv patřil k vůdcům, poté změnil postoj. Napsali mi dopis, ve kterém se vyjádřili, že chápou stanovisko FIA,“ dodal Todt. Podle všeho stájí, která otočila, byl úřadující šampion Mercedes.