Článek
O nové soutěži nejrychlejších vozů jednaly ve středu v Mnichově firmy BMW, Daimler-Chrysler, Renault, Toyota a Honda, zakladatelé Grand Prix asociace výrobců (GPMA). Ti zastupují sedm z deseti týmů formule 1 (BAR, McLaren, Minardi, Renault, Sauber, Toyota, Williams). Zástupci Ferrari, Jordanu a Red Bullu již podepsali s šéfem F1 Berniem Ecclestonem smlouvu platnou i po roce 2007 a v Mnichově chyběli.
Schůzka znamená další výstrahu pro prezidenta mezinárodní automobilové federace FIA Maxe Mosleyho i Ecclestonea, kteří drží nad lukrativní formulí 1 již pětadvacet let kontrolu. Výrobci nyní vyhrožují ochodem, nedojde-li k výrazné reformě šampionátu.
Výrobci chtějí větší vliv na řízení seriálu
Po současném vedení žádají vyšší finanční podíl i větší vliv na řízení formule jedna. Konkurenční série může odstartovat po skončení platnosti současné dohody o pořádání světového šampionátu formule 1, která vyprší v roce 2007.
"Stále zůstáváme otevřeni diskusi se stávajícími zástupci FIA a držiteli reklamních práv o budoucnosti Grand Prix po roce 2007. Určitý pokrok v jednáních nastal, ale není dostačující a zatím pořád nevidíme jiné východisko než pokračovat v přípravách na vytvoření nové soutěžní série," uvedli v prohlášení představitelé GPMA.
Šéfové F1 zvažují ústupky
Mosley a Ecclestone jsou údajně připraveni nabídnout určité ústupky, aby udrželi formuli 1 pohromadě. Na druhé straně Mosley začátkem září v Šanghaji tvrdil, že rozštěpení neočekává. "Zdá se mi nepravděpodobné, že se to stane," uvedl Mosley s tím, že výrobci a týmy nemají podle jeho zdrojů dostatek financí.