Hlavní obsah

Suzuka ukázala, že dvoudenní závodní víkendy nejsou moc reálné

PRAHA

Kvalifikace a závod v jeden den jsou pro formuli 1 sice zvládnutelné ve výjimečných případech, ale týmy nechtějí, aby se z toho stala tradice. "Z hlediska týmu je to velmi těžké, protože se musí odvést hodně práce, je tu hodně adrenalinu a není snadné zajistit, že budete schopní startovat do závodu," nechal se slyšet po zastávce v Japonsku šéf Ferrari Stefano Domenicali.

Foto: Toru Hanai, Reuters

Sebastian Vettel se raduje z vítězství v GP Japonska.

Článek

Ještě než Bernie Ecclestone slíbil, že počet závodů v kalendáři nepřekročí číslo 20, objevil se v rámci diskuzí o rostoucí zátěži týmů návrh, podle kterého by bylo možné zkrátit závodní víkend na dva dny. Tím by mezi jednotlivými Grand Prix vzniklo více prostoru pro cestování a odpočinek.

Závodní víkend v Suzuce však ukázal, že pokud se má program zhustit, klade to nemalé problémy. "Z hlediska týmu je to velmi těžké, protože se musí odvést hodně práce, je tu hodně adrenalinu a není snadné zajistit, že budete schopní startovat do závodu," řekl šéf Ferrari Stefano Domenicali. Dodal ovšem, že by ho zajímalo, jaká byla reakce veřejnosti, jak se projevila na sledovanosti skutečnost, že kvalifikace a závod byly ve stejný den.

Týmy mají především obavy z možnosti, že jezdec poškodí vůz v kvalifikaci tak, že nebude možné ho včas opravit pro závod, když se koná ve stejný den jen o pár hodin později. Ovšem například Jenson Button v tom problém nevidí.

"Já bych byl rád, kdybych si mohl pole position užívat déle než tři hodiny," řekl s lehkou nadsázkou šéf týmu Red Bull Christian Horner. "V těžkých podmínkách to tady zafungovalo dobře. Ale osobně mám raději kvalifikaci v sobotu a závod v neděli."

Podle Hornera by ale bylo možné přesunout technickou kontrolu vozů ze čtvrtka na pátek, čímž by se délka závodního víkendu o něco zkrátila a týmy by nemusely být na okruzích už ve středu.

Související témata: