Článek
Kvalifikaci přerušila červená vlajka už při úvodní části, kdy poslal svůj vůz do bariéry v zatáčce číslo 13 Nicholas Latifi. "Vůbec nevím, co se stalo, ale zadek vozu jel najednou jinam, než jsem chtěl," krčil rameny pilot Williamsu, který náraz přestál bez následků. Po restartu přišel šok pro Lewise Hamiltona, který uzavřel první část kvalifikace na 16. místě a nepostoupil do dalších bojů.
V prostřední části kvalifikace se o nejrychlejší čas dál rvali Charles Leclerc a Carlos Sainz ze stáje Ferrari s Maxem Verstappenem z Red Bullu. Ani druhé dějství ale nemělo hladký průběh a tentokrát všem divákům pořádně zatrnulo. V zatáčce číslo 12 ztratil kontrolu nad vozem Mick Schumacher a jeho náraz do bariéry byl nesmírně tvrdý. Syn legendárního Michaela Schumachera zůstal po nehodě dlouho v kokpitu a následně byl transportován do lékařského centra na okruhu.
Red Flag 🚩
Mick Schumacher has a heavy hit at Turn 12. #SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/12lBHlXRex
— TSN (@TSN_Sports) March 26, 2022
Podle prvních informací z týmu Haas byl 23letý závodník během transportu při vědomí a komunikoval s lékaři. První kontrola neodhalila žádné vážnější zranění, německého mladíka ale přepravila helikoptéra do nemocnice na důkladnější vyšetření. "Mick je po fyzické stránce v dobrém stavu, nicméně bude transportován do nemocnice na další kontrolní vyšetření," uvedl tým na twitteru. Podle týmových zástupců hovořil Schumacher před cestou i po telefonu se svou matkou Corinnou.
You know it's big when the chassis splits in two ... big hope Schumi Jr okay? #schumacher #F1 #JeddahGP pic.twitter.com/FBcouPv6qd
— Rei (@rmtzoo) March 26, 2022
"Průběžně jsem ji o všem informoval. Mick nemá žádná viditelná zranění, ale je třeba udělat další skeny, abychom se ujistili, zda se na něm náraz nějak nepodepsal. Při nehodě sek poškodilo i komunikační zařízení, takže jsme zprvu nic nevěděli. Následně nás ale informovali, že je při vědomí," řekl BBC týmový šéf Günther Steiner.
Sám Schumacher později večer umístil na svůj twitter své foto s úsměvem na tváři a vzkazem "Jsem v pořádku".
Hi everyone, I just wanted to say that I’m ok🙏
Thank you for the kind messages.
The car felt great @haasf1team, we’ll come back stronger❤️ pic.twitter.com/Mwpy0767kN
— Mick Schumacher (@SchumacherMick) March 26, 2022
Je trať příliš nebezpečná?
Schumacherova havárie okamžitě vrátila do veřejného prostoru diskusi nad bezpečností okruhu v Džiddě, na kterém se formule 1 představila poprvé loni. Přes šest kilometrů dlouhá trať sebrala australskému Melbourne Parku primát nejrychlejšího městského okruhu v kalendáři a jezdci zde dosahují průměrné rychlosti 250 km/h a v nejrychlejším bodě jim tachometry ukazují 322 km/h.
A už při loňské premiéře bylo karambolů nadmíru hodně. Bariéry kolem trati totiž představují past, která trestá každé jezdecké zaváhání. Konkrétně Schumacher, který v Džiddě havaroval i během prosincového závodu, ztratil vládu nad vozem poté, co při výjezdu ze zatáčky přelétl v rychlosti přes 270 km/h obrubník.
Na stejném místě měl pak v samotném závěru kvalifikace obrovské problémy Esteban Ocon z týmu Alpine. Francouzský pilot ale nakonec dokázal rozdivočelý vůz zkrotit a kontaktu se zdí se vyhnul.