Článek
Hned v zaváděcím kole se ocitl mimo trať Lance Stroll, jehož Aston Martin byl po kvalifikační nehodě opravován, a celá startovní procedura musela začít od začátku. Start se tak posunul o dvacet minut. Do závodu pak Kanaďan nenastoupil. Stejně jako Alex Albon, který ve třetí kvalifikaci naboural svůj Williams tak, že se mechanikům nepodařilo za krátký časový úsek dát monopost dohromady.
Start Velké ceny se vůbec nepodařil Lando Norrisovi, Russell ho předjel už před nájezdem do první zatáčky, pilot McLarenu se dlouho trápil a nemohl svého soupeře překonat. „Mám problém s pokusy o předjetí, na rovinkách jsem pomalejší,“ stěžoval si Norris v sedmnáctém kole do vysílačky.
One of Max's and the sport's greatest drives #F1 #BrazilGP pic.twitter.com/PjjdUWNO1L
— Formula 1 (@F1) November 3, 2024
Naopak skvělý začátek měl Max Verstappen startující ze sedmnácté pozice. Po prvním kole už byl jedenáctý a dál se posouval dopředu.
Ve 27. kole byl po vyjetí Nika Hülkenberga v první zatáčce z trati aktivovaný virtuální safety car, pilotovi Haasu se podařilo vrátit na dráhu, ale protože mu v tom pomáhali traťoví maršálové, nesměl závod dokončit.
Norris ve 30. kole konečně předjel Russella, chvíli po tom vyjel reálný safety car a když naboural Franco Colapinto, byla vyvěšena červená vlajka a závod přerušen. To se nejvíce hodilo Oconovi, Verstappenovi a Gaslymu, kteří v tu chvíli drželi první tři příčky a čekala je zastávka v boxu. Na rozdíl od zbytku startovního pole.
Závod byl restartován s jezdci na pozicích, na nichž byli před přerušením, a s přezutými koly. „Sakra, říkal jsem to. Měli jsme zůstat na dráze,“ bouřil do vysílačky George Russell, který přerušením závodu v podstatě ztratil tři pozice. Russell se zpět před Norrise vrátil po chybě závodníka McLarenu hned v prvním kole po restartu.
V devětatřicátém kole se do hodin dostal jezdec Ferrari a vítěz z Mexika Carlos Sainz, skončil v bariéře a také v celém závodě. Na trať opět vyjelo safety car a po restartu ve 43. kole se na první místo před Ocona dostal Verstappen. Ve stejné zatáčce se na trati neudržel Norris, a propadl se tak až na šesté místo v cíli.
Verstappen vybojoval osmé vítězství v sezoně a 62. v kariéře, když ukončil více než čtyři měsíce dlouhé čekání na úspěch, naposledy triumfoval v červnové Velké ceně Španělska. V Brazílii získal navíc prémiový bod za nejrychlejší kolo závodu.
„Moje emoce jsou nepopsatelné. Startoval jsem ze sedmnáctého místa, věděl jsem, že závod bude velmi těžký. Doufám, že se to fanouškům líbilo, já jsem si to moc užil,“ vykládal Verstappen. Jeho týmový kolega Sergio Pérez dojel až jedenáctý, zůstal tak bez bodu, a rozhodně tudíž neutiší zvěsti o svém konci ve stáji Red Bull.
Nefalšovaná radost panovala u stáje Alpine. „Mám neskutečnou radost. Nečekal jsem, že bych mohl skončit na pódiu, ale v dešti se kvalita monopostů vyrovnává a já tuto trať miluju, když je mokrá,“ usmíval se Ocon. „Před závodem by si na nás asi nikdo nevsadil, ale máme oba vozy na pódiu,“ líčil po kvalifikaci třináctý Gasly.
Další zastávkou šampionátu bude o víkendu 22. a 23. listopadu Las Vegas.
Velká cena Sao Paula, závod mistrovství světa vozů formule 1: |
---|
1. Verstappen (Niz./Red Bull) 2:06:54,430 |
2. Ocon -19,477 |
3. Gasly (oba Fr./Alpine) -22,532 |
4. Russell (Brit./Mercedes) -23,265 |
5. Leclerc (Mon./Ferrari) -30,177 |
6. Norris (Brit./McLaren) -31,372 |
Nejrychlejší kolo: |
Verstappen |
Průběžné pořadí MS (po 21 z 24 závodů): |
1. Verstappen 393 |
2. Norris 331 |
3. Leclerc 307 |
4. Piastri (Austr./McLaren) 262 |
5. Sainz (Šp./Ferrari) 244 |
6. Russell 192 |
Pohár konstruktérů: |
1. McLaren 593 |
2. Ferrari 557 |
3. Red Bull 544 |
4. Mercedes 382 |
5. Aston Martin 86 |
6. Alpine 49 |