Článek
Ještě v úterý byli v Londýnské O2 areně ve slavnostním ustrojení i duchu, ale když večer skončil, nadešel čas vrátit se zpátky do práce. Na okruhu v Imole nově zbarvený VCARB02 projel jako první zkušenější z obou pilotů Racing Bulls Júki Cunoda.
Druhý italský tým Ferrari si taktéž nechal svých 200 kilometrů určených k natočení propagačních a reklamních materiálů, které bude používat v průběhu nadcházející sezony, na středu, už ráno vyjeli na testovací okruh Fiorano Charles Leclerc i Lewis Hamilton.

Představení formulí na novou sezonuVideo: AP
Racing Bulls podle informací italského webu Autoracer.it původně měl svůj natáčecí den odjet už v pondělí, ale kvůli obavám, že by se z něj k veřejnosti dostaly snímky s novým zbarvením, které museli představit v úterý, přesunuli první kilometry v novém voze na okruhu až na středu.
Monopost se očividně nechal ze stránky designu inspirovat Red Bullem. Mají stejné rozložení upevnění nápravy a odpružení, převodovku a také sidepody s přívodem vzduchu ve tvaru „žraločí tlamy“, které použil Red Bull u modelu RB20.
„Jak už jsem říkal mockrát, snažíme se sdílet všechno, co nám regulace dovolí. Rozhodli jsme se, že komponenty, které smíme použít, taky použijeme,“ uvedl na adresu blízké spolupráce sesterských stájí šéf Racing Bulls Laurent Mekies.
Práce na voze ale tímto nekončí. Cunoda i jeho tým mají díky zkoušce vozu na okruhu ideální příležitost zjistit nedostatky, které nejsou v klidovém režimu znatelné, a pokusit se je napravit. Příští týden začíná oficiální předsezonní testování v Bahrajnu, které nabídne širší pohled na nové auto a další možnosti k vylepšení před první Velkou cenou Austrálie, jež je naplánována na 16. března.
„Snažili jsme se vyvinout auto, které bude jezdit konzistentněji oproti minulému roku. Vloni jsme měli jak slibné momenty, tak i závody, které se nám vůbec nepodařily. Snažili jsme se přijít na to, čím to bylo, a napravit to. Snad se nám to i podaří,“ doufá Mekies před startem testování a vstupem do nové sezony.
Racing Bulls v posledních dvou sezonách skončili v Poháru konstruktérů na osmém místě a chtěli by se s pomocí Cunody a nováčka Isacka Hadjara před změnou technických regulí v další sezoně posunout na vyšší pozice. Přinejmenším vyrovnat šesté místo, které je v historii stáje největším úspěchem.
„Nemyslím si, že jsme zázračně vyřešili všechny naše problémy a že najednou budeme bojovat o mistrovský titul. Udělali jsme krok správným směrem, ale očekáváme náročný začátek sezony. Nicméně když budeme pokračovat v práci tak, jako dosud, věřím, že se budeme zlepšovat,“ zakončil Mekies.