Článek
Tým BMW neměl důvod ke spokojenosti už po sobotní kvalifikaci, v níž Kubica obhajoval loňskou pole position. S vozy o padesát kilogramů těžšími než nejrychlejší Ital Jarno Trulli z Toyoty oba piloti startovali do čtvrtého podniku ze sedmé řady a obavy vedení týmu o výsledek závodu se naplnily záhy po startu.
Kubica s Heidfeldem do sebe s přispěním Nakadžimy ťukli hned v první zatáčce a mechanici měli o práci postaráno. „Po první zatáčce jsem měl po závodě. Dostal jsem se mezi Nicka a ještě jeden vůz a při kolizi si poškodil přední křídlo. Navíc došlo k nedorozumění při komunikaci s boxy. Chtěl jsem okamžitě k mechanikům, dostal jsem se tam ale až po druhém kole,“ líčil zklamaný Kubica po závodu.
Stejně posmutnělý byl i Heidfeld. „Po tom kontaktu jsem myslel, že mám zlomené zavěšení kola, nakonec jsem ale potřeboval jen nový nos,“ vysvětloval německý jezdec, který do boxů zamířil ve třetím okruhu.
Na Bahrajn zapomenout
„Tušili jsme, že nás čeká těžký víkend. Bylo jasné, že čím dál na startu budeme, tím větší je pravděpodobnost kolize. Což se bohužel naplnilo,“ mrzelo šéfa týmu Maria Theissena. Celý tým BMW se pak modlil, aby na trať vyjel safety car a startovní pole se sjelo. To se však nestalo. „A i kdyby k tomu došlo, tak bychom stejně neměli šanci vydolovat byť jen jediný bod,“ dodal Theissen.
Stáj BMW tak po loňském roce dál zůstává daleko za očekáváním. Kubica loni získal pro německý tým historický triumf ve Velké ceně Kanady a BMW po výborném vstupu do šampionátu druhou polovinu sezóny vypustila a soustředila se na vývoj letošního vozu. Očekávaný útok ale nepřišel a německou stáj zatím "zdobí" nejhorší výsledky za poslední čtyři sezóny. Jedinou světlou výjimkou je druhé místo Heidfelda z předčasně ukončeného závodu Malajsii.
Kubicovi a jeho parťákovi nezbývá než věřit, že inženýři BMW dokáží zázraky. „V Barceloně bychom měli mít upravenou aerodynamiku. Snad to bude znamenat velký krok kupředu,“ podotkl zasmušile polský jezdec. „Nezbývá než doufat. A na Bahrajn zapomenout,“ dodal Heidfeld.