Hlavní obsah

Sledovanost trháku Drive to Survive na Netflixu zásadně klesá. Nastal čas změnit formát, zní rada

Může za to loňská sezona formule 1, kterou Max Verstappen proměnil v jeden „dlouhý monolog“ a které chyběla pořádná zápletka? Nebo už se koncept série v jejím šestém pokračování prostě vyčerpal? Dost možná je to kombinace obou, ale populární seriál Drive to Survive (Touha po vítězství) streamovací služby Netflix tentokrát hlásí poměrně výrazný propad sledovanosti. Ta je v porovnání s loňskem v úvodním týdnu o zhruba 25 procent nižší.

Foto: Getty Images / Red Bull Content Pool

Monopost Visa Cash App RB (dřívější AlphaTauri) na předsezonních testech v Bahrajnu

Článek

A i další statistiky klesající zájem potvrzují. Netflix uvedl, že první týden bylo po celém světě zhlédnuto 21,8 milionu hodin tohoto pořadu (průměrná sledovanost 2,9 milionu diváků), loni to však bylo o čtyři miliony hodin víc (pokles tak činí 15 procent) a s průměrem sledovanosti 3,85 milionu diváků. Před dvěma lety dokonce u čtvrté řady lidé strávili v úvodním týdnu 28 milionů hodin a to má letošní řada ještě delší stopáž.

Zatímco čtvrtá řada byla na Netflixu čtvrtým nejsledovanějším pořadem ve svém premiérovém týdnu (sledovanost 4,04 milionu), tak letos byla „až“ osmým. To je sice pořád dobrá bilance. Objevila se mezi deseti nejsledovanějšími pořady třeba ve Velké Británii, Kanadě, Mexiku i Česku, jenže ne v USA. Právě tam byl Drive to Survive velký trhák, který k F1 přilákal nové publikum.

Nyní se netrpělivě očekávají čísla z druhého týdne, kdy se zároveň v sobotu 2. března rozjede závodem v Bahrajnu i nová sezona formule 1.

„Tento seriál byl zásadním bodem pro růst povědomí o F1, zejména u mladé generace a u nováčků, kteří se k závodům dostali,“ uvedl před časem Stefano Domenicali. Zároveň ale varoval, že série musí brzy změnit formát, protože její atraktivita se jinak vyčerpá.

„Série Drive to Survive se pravidelně a právem připisuje zvýšení atraktivity F1, zejména ve Spojených státech. Šampionát se však nyní poohlíží po jiných, velkolepějších filmových produktech, které by přilákaly další generaci diváků – třeba po filmu podporovaném Lewisem Hamiltonem a financovaném společností Apple s Bradem Pittem v hlavní roli, který se začal natáčet na závodech loni. Nestane se tak série nadbytečná? Možná nastal čas změnit koncept této série,“ píše například odborný server racefans.net v recenzi šesté řady.

Ten čas zřejmě skutečně nastává, byť se Netflix už pustil do natáčení sedmé řady. Tvůrcům se často vyčítá, že mění realitu, když různá vyjádření přiřazují k různým událostem. Že i uměle zvyšují řevnivost mezi piloty, někteří – například Max Verstappen – nechtějí v sérii mimo oficiální natáčení vystupovat. Propad může souviset také s loňskou dominantní sezonou stáje Red Bull i faktem, že vzhledem k tomu, že víc a víc lidí sleduje samotné závody a dění v F1, tak už se nepotřebuje k jejímu posezonnímu zdramatizování vracet. Nesporné ale je, že Netflix sehrál výraznou roli ve vzkříšení současné F1.

„Hodně lidí si myslí, že si to F1 objednala u Netflixu. Ne! Netflix platí velké peníze, aby mohli natáčet. První sérii ignorovalo Ferrari, Mercedes, protože si mysleli, že je to blbost, a teď jsou všichni rádi, když se v sérii objeví. Dám vám tvrdá data. Za pět let se televizní sledovanost zvýšila o třetinu. Publikum z průměrného věku 36 let spadlo na 32, což je absolutníunikát. Když se podíváte na NBA, tak tam je průměr 42 roků, v NHL 49 let a NFL 53 let,“ uvedl pro Sport.cz komentátor F1 na Nova Sport Števo Eisele.

Související témata: