Článek
Říká se, že v boxech se dá jenom ztratit, ovšem Cunoda ukázal, že při šikovnosti mechaniků se dá i hodně vydělat. Závod v Japonsku se dostal do poloviny, když k výměně gum v jeden okamžik zajelo hned pět pilotů naráz (Bottas, Magnussen, Cunoda, Stroll, Sargeant), navíc v těsném vláčku za sebou.
Mechanici týmu RB, za který Cunoda závodí, ale spustili kvapíkovou práci. A Japonec díky jejich umu vyrazil o chvilku dřív než Sargeant a Bottas, kteří do boxů přijeli před ním.
masterclass of a vcarb-tsunoda pit stop: pic.twitter.com/zEVZotuyfL
— claire (@yukitsuncda) April 7, 2024
逆転を決めたRB角田のピットストップ
— TOMKAT (@nananana_723) April 7, 2024
かなりうるさいです
RB Tsunoda's pit stop#F1 #f1jp #JapaneseGP #角田裕毅 #VisaCashAppRB #YukiTsunoda pic.twitter.com/yJ4DW0At9r
„Hoši, velmi dobře. Špičková práce, díky,“ hlásil hned do týmového rádia.
V ten moment byl jedenáctý, jenže před ním jedoucí Nico Hülkenberg ještě k výměně musel. Cunoda pak desátou příčku udržel, bodoval podruhé za sebou, a především znovu ukázal, že je teď pro „juniorku“ Red Bullu mnohem platnějším jezdcem než slavnější Daniel Ricciardo. Ten v Japonsku rozbil vůz hned ve druhé zatáčce, narozdíl od parťáka v sezoně ještě nebodoval.
😬🏁 Hrozivý začátek VC Japonska. Ricciardo s Albonem po kolizi končí a čeká nás restart. 🔄#NovaSport #JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/FIT1xUEFQE
— Nova Sport (@novasport_cz) April 7, 2024
Z výkonu Cunody byli samozřejmě nadšení japonští diváci, tribuny bouřily. On sám jim pak v cíli skrz vysílačku děkoval a znovu zopakoval: „Velké uznání mechanikům, udělali skvělý pit stop.“ A v pozávodním rozhovoru přidal: „Naše zastávka v boxech byla jedním z velkých vrcholů. Bylo to šílené, náš tým ale odvedl vynikající práci a bez mechaniků by bylo pravděpodobně mnohem těžší ten bod získat. Jsem moc šťastný.“
Sám Cunoda je teď s celkovým ziskem sedmi bodů jedenáctý, stáj RB šestá (nejlepší z druhé poloviny startovního pole), což týmu může na konci sezony přinést výrazný finanční bonus.