Článek
"Mercedes podal podle pravidel protest ke sportovním komisařům ve snaze klasifikaci závodu změnit. Ta byla zamítnuta. Mercedes měl poté šanci odvolat se k Mezinárodnímu odvolacímu soudu FIA, což ale neudělal. V pravidlech už nejsou jiné možnosti, jak klasifikaci změnit," uvedla FIA.
Čtyřiačtyřicetiletý Masi se stal po loňské Grand Prix Abú Zabí terčem kritiky kvůli sérii nestandardních verdiktů. Po nehodě Nicolase Latifiho a výjezdu zpomalovacího vozu dovolil pilotům o kolo zpět, kteří byli mezi vedoucím Hamiltonem a druhým Verstappenem, safety car předjet. Ostatní jezdci tuto možnost nedostali. Masi pak v hektickém závěru nečekal, až se vozy zařadí na konec startovního roštu a v posledním kole závod urychleně restartoval. Zvýhodněný Verstappen z Red Bullu, který měl tou dobou čerstvější pneumatiky, Hamiltona předjel a získal první titul v kariéře.
Podle FIA sehrál v Masiho rozhodování roli tlak, pod který ho dostaly v rádiové komunikaci týmy obou jezdců Mercedes a Red Bull. "Účastníci šetření se shodli, že komunikace s ředitelem závodu ze strany šéfů týmů Red Bullu a Mercedes v závěrečných kolech GP Abú Zabí měla negativní dopad na průběh závěrečných kol. Rozptylovala ředitele závodu v době, kdy se potřeboval soustředit na přijímání obtížných a časově náročných rozhodnutí. Komunikace nebyla pro hladký závěr nezbytná ani plnohodnotná," uvedla FIA.
Masi podle ní udělal chyby, ale nebyly úmyslné, nýbrž učiněné v dobré víře a podle nejlepšího vědomí. "Z analýzy vyplynulo, že existují různé výklady článku 48.12 a/nebo článku 48.13. To zřejmě přispělo k nejasnostem kolem postupu pouštění vozů před safety car a načasování restartu," doplnila FIA.
Masi v únoru ve funkci skončil a nově se budou v pozici ředitele závodů střídat Niels Wittich a Eduardo Freitas. FIA také omezila přímou komunikací šéfů týmů s vedením závodů, aby nedocházelo k pokusům o ovlivňování.
Vedle zavedení tzv. VRC (Virtual Race Control), které bude pomáhat řediteli závodu ze sídla v Paříži, upravila federace i regule o zpomalovacím vozu. Nově je výslovně řečeno, že před restartem závodu musí "všechny" vozy o kolo zpět předjet lídra se safety carem a zařadit se na konec pole. Předtím bylo použité slovo "jakékoliv". FIA ale nadále preferuje končit Grand Prix v závodním režimu než za zpomalovacím vozem.