Článek
"Byl to šílený závod, vlastně tři v jednom. Tenhle okruh je prostě fantastický a doufám, že se sem zase vrátíme," citovala vítězného Brita BBC. "První start mi nevyšel, druhý byl lepší, vypracoval jsem si náskok sedmi sekund a zase další start, při kterém se může stát cokoliv. Kdybych udělal chybu, mohl využít slipstreamu. Bylo to hodně náročné," pokračoval šestinásobný mistr světa, který si připsal 90. vítězství a už jen jedna výhra ho dělí od vyrovnání rekordu Michaela Schumachera.
K prvním kolizím došlo krátce po startu. Závod skončil pro nečekaného vítěze předchozí Velké ceny Itálie Pierra Gaslyho z Alpha Tauri a třetího jezdce průběžného pořadí Maxe Verstappena z Red Bullu.
Na trať vyjel safety car a závodit se začalo v šestém kole, ale jen chvíli. Na konci startovního pole se totiž srazilo několik vozů a odstoupit museli Nicolas Latifi z Williamsu, Antonio Giovinazzi z Alfy Romeo, Kevin Magnussen z Haasu a Carlos Sainz z McLarenu.
Kvůli odklízení trosek byl závod na půl hodiny přerušen a restartu z pevných pozic využil Hamilton k okamžitému návratu do čela, ale ve 46. kole byl závod po havárii Lance Strolla z Racing Pointu opět přerušen.
Ani při druhém restartu z pevných pozic Hamilton nezaváhal a udržel první místo. Naopak Bottas musel zabojovat.
"Zklamání. První start byl z říše snů, ale jakmile jsem při druhém restartu přišel o vedení, tak už jsem neměl šanci se na první místo vrátit. Tak to prostě je," uvedl Bottas. "Musím ale bojovat a dřít dál a doufat, že jednou to prostě přijít musí," prohlásil.
Na pódium mohlo chvíli pomýšlet i trápící se Ferrari, které na domácím testovacím okruhu v Mugellu slavilo jubilejní, 1000. start ve formuli 1. Charles Leclerc se ale ze třetího místa propadl až na konečnou osmou příčku. Bodoval i Sebastian Vettel na desáté pozici.
"Byli jsme prostě pomalí. Nic víc za tím nebylo. Dostal jsem se na nejlepší možné místo, ale strašně se trápím s autem," uvedl Leclerc. "Tolik startů v jednom závodě jsem nezažil. Ale nejsem fanoušek tohoto pravidla. Když jste na čisté části trati, tak máte obrovskou výhodu, když na té špinavé, tak to není úplně fér. Měli bychom se zaměřit na auta, která dokážou předjíždět, ne z toho dělat loterii," přidal Vettel.