Článek
Nová sezóna zcela zamíchala zavedenými pořádky v šampionátu. Ferrari je po dvou závodech bez bodu, McLaren s úřadujícím mistrem světa Lewisem Hamiltonem má na kontě jeden a Fernando Alonso z Renaultu čtyři. Průběžné pořadí vede s 15 body vítěz obou Grand Prix Jenson Button, druhý je s deseti body jeho kolega ze stáje Brawn GP Rubens Barrichello. V popředí jsou oproti minulosti i Toyota, která závod formule ještě nevyhrála, a Williams, jenž čeká na vítězství od roku 2004.
"Naši jezdci (Renault, Ferrari, McLaren) jsou nebo byli mistry světa. Místo toho jsou v čele ti z Brawnu. Jeden přitom málem ukončil kariéru a druhý je trouba. Nevím, jestli tenhle šampionát může brát někdo vážně," citoval Briatoreho list Gazzetta dello Sport. "Už je nemožné jejich náskok snížit. Za tři, čtyři závody bude rozhodnuto a nejsem si jistý, že televizní diváky budou bavit závody ve chvíli, kdy bude mít Button šedesát bodů. Možná bude lepší poslouchat formuli v rádiu a radši sledovat něco jiného," uvedl.
Button: Opravdu stupidní komentář
Button s Barrichellem si nenechali nelichotivé poznámky šéfa Renaultu líbit. "Je asi hodně naštvaný po celé události s difuzory. Navíc by neměl zapomínat, že mě chtěl na tuhle sezónu zaměstnat," prohlásil Button. "Skvělý komentář, opravdu stupidní. Jestli všichni potřebujeme, aby vyhrávalo jenom Ferrari a McLaren, tak proč tady jsou ti ostatní?" řekl Barrichello. "Ve formuli je spousta skvělých lidí, ale také hodně ubožáků," dodal brazilský pilot.
Na stranu pilotů Brawnu GP se přidal i promotér formule 1 Bernie Ecclestone. "Škoda, že někteří lidé se víc věnují politice než závodění. V poslední době tady máme hodně šéfů stájí, ze kterých se stali politici," řekl na Briatoreho adresu.
Alonso našel nový problém
Stáje Brawn GP, Williams a Toyota získaly výhodu zavedením specifických zadních difuzorů. Podle Ferrari a spol. však porušily difuzory pravidla a celou záležitost musel řešit Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace FIA. Ten nakonec rozhodl ve prospěch Brawnu, Williamsu a Toyoty, nyní se však objevují jiné stížnosti.
Alonsovi se nelíbí regule týkající se pneumatik. Výrobce pneumatik Bridgestone vybere pro každou cenu dva druhy gum a ty musí stáje používat, což je podle dvojnásobného mistra světa velká chyba. V prvním závodu v Melbourne se firmou zvolené pneumatiky velmi rychle opotřebovávaly. "Musíme to změnit. Formule kvůli tomu vypadá hloupě a brzy dojde k nějakému neštěstí. Nemůžeme měnit gumy po šesti sedmi kolech. Fanoušci kvůli formuli vstávají brzo ráno a tohle jim přece nemůžeme udělat," prohlásil španělský pilot.