Článek
Italští tifosi byli u vytržení. Jednak vynikajícím startovním manévrem Fernanda Alonsa, který se dokázal se svým ferrari prodrat z druhé řady do čela závodu. A stejně freneticky v Monze povzbuzovali i Schumachera, byť mu mnoho zatvrzelých nemůže příchod do konkurenčního Mercedesu zapomenout. V srdcích většiny italských fandů ale ikona stáje z Maranella zůstala a její souboj o třetí příčku byl patřičně oceněn.
Ne tak ze strany McLarenu – týmu i samotného Hamiltona. Ten si už v průběhu závodu několikrát stěžoval do vysílačky na Schumacherovy obranářské manévry a nepublikovatelné výrazy zazněly zejména poté, co musel britský jezdec uhnout v rychlé zatáčce Curva Grande dokonce na trávník, aby se vyhnul srážce. Jeho zpomalení okamžitě využil stájový kolega Jenson Button, který záhy po předjetí svého stájového kolegy záhy nechal za zády i Schumachera a nakonec si dojel pro druhé místo před Alonsem.
„Michael jel pěkně drsně. Samozřejmě to vidím z pohledu McLarenu, ale vzhledem k tomu, že dostal dvě výstrahy od traťových komisařů, tak to asi nebylo zcela v pořádku. Ten manévr, po kterém Lewis vybočil až na trávu, byl vskutku děsivý,“ lamentoval šéf McLarenu Martin Whitmarsh.
Hamilton podle Whitmarshe dokázal během závodu neuvěřitelně kontrolovat emoce, jinak by nejspíš do cíle na čtvrtém místě nedojel. „Byl terčem několika provokací, řešil situace, které by jiné silně frustrovaly. Už v prvním kole mohl klidně zůstat trčet v zácpě po havárii v první šikaně, nebo přijít o přední křídlo. S chladnou hlavou pak řešil i agresivní chování soupeřů. V Monze zkrátka odvedl skvělou práci,“ chválil šéf McLarenu mistra světa z roku 2008, jenž byl během letošní sezóny sám terčem kritiky za rtuťovité jednání na trati.