Článek
Schumacher se po minulém ročníku mistrovství světa vozů formule 1 odebral podruhé a definitivně do motoristického důchodu, pro tým Mercedes ale dál plní roli ambasadora. A s potěšením přijal nabídku absolvovat s vozem W02 z roku 2011 jedno kolo na klasickém, dvaadvacetikilometrovém okruhu, na němž se psaly dějiny motorsportu.
„Bude to pro mě fantastická zkušenost projet Nordschleife (Severní smyčku) se supermoderní formulí 1 Mercedes. Už z toho pohledu, že právě zde se začala psát legenda jménem Stříbrný šíp. Zajet si jedno kolo na nejkrásnějším okruhu na světě s tak dokonalým vozem, to je pro každého závodníka sen," těší se Schumacher na propojení historie se současností.
Na klasickém Severním okruhu Schumacher jel již v roce 2011, kdy se na moderním Nürburgringu konala zatím naposledy Velká cena Německa (letos v červenci se F1 vrátí), s historickým Mercedesem W196 z 50. let. Poslední závod na členité trati mezi městy Adenau, Nürburg a Müllenbach absolvovaly Stříbrné šípy v srpnu 1954, tehdy i s legendárním Juanem Manuelem Fangiem. Rok na to, po hororu při 24 hodin Le Mans, kde Mercedes Pierra Levegha po kolizi vlétl mezi diváky a na místě tragédie zůstalo kromě jezdce dalších 83 obětí, se německá automobilka na dlouhý čas z motorsportu stáhla a působila jen jako dodavatel. Velký návrat do formule 1 si Mercedes odbyl až v roce 2010.
Na Nordschleife se jezdila formule 1 až do roku 1976, kdy zde těžce havaroval Niki Lauda, v jehož tváři jsou následky vážných popálenin patrné dodnes. Monopost F1 klasický okruh projel naposledy v roce 2007, kdy se zde s vozem BMW-Sauber představil Nick Heidfeld.