Článek
Stáj Mercedes nemá v letošní sezóně příliš důvodů k jásotu, nejrychlejší trať v seriálu, na níž jezdci čtyřikrát dosáhnou rychlosti 320 km/h, by ale jejím vozů mohla sedět. A Schumacherův výkon z odpoledního tréninku odhady některých expertů nenápadně potvrzuje.
Sám německý pilot ale po skončení pátečního programu mávl rukou s tím, že na nějaké hodnocení je čas minimálně do skončení kvalifikace. „Charakter okruhu nám nahrává, s brzděním a trakcí nemáme problémy a není tu tolik středně a vysoce rychlých zatáček, jejichž průjezd nám v letošní sezóně dělá potíže. Má pozice v pořadí samozřejmě vypadá hodně pozitivně, už zítra odpoledne ale budeme vědět, jak je to doopravdy,“ prohodil dvaačtyřicetiletý veterán před novináři bez známek extrémní euforie.
Čistý vztek naopak cloumal Schumacherovým parťákem Nikem Rosbergem, který měl během pátku problémy s jednotkou KERS a v pořadí skončil až ve třetí desítce s více než pětisekundovou ztrátou na nejlepší. „Neměl jsem vůbec ideální den. Alespoň jsem si ale oživil znalost tratě, která je v Monze dost důležitá“ poznamenal sarkasticky šestadvacetiletý Němec.
Velká cena Itáliefoto: ČTK