Článek
Schumacher měl zběsilou kolizi s bariérou poté, co během prostřední části kvalifikace po výjezdu z desáté zatáčky ztratil po kontaktu s obrubníkem kontrolu nad vozem. Po nárazu v rychlosti přes 270 km/h zůstalo z jeho vozu torzo a sám jezdec setrvával během následujících hrůzostrašných okamžiků bez pohybu v kokpitu.
Už první lékařská kontrola na okruhu ale neodhalila vážnější zranění a optimistický verdikt potvrdila i následná důkladná prohlídka a testy v nemocnici. A třiadvacetiletý talent ještě v noci tweetoval optimistický vzkaz, že je v pořádku. Tým však mezitím oznámil, že německý mladík bude na startu chybět.
Mick Schumacher will miss the Saudi Arabian GP after a huge accident in qualifying.
That Mick is physically well after the crash is another reminder of the strength and safety of modern F1 cars for which we are incredibly thankful#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/qhLcw0elb7
— Formula 1 (@F1) March 26, 2022
Jak ale vyšlo později najevo, důvodem absence nebyly zdravotní ohledy. „Byl jsem připravený závodit. Tým ale musel vzít v potaz management náhradních dílů. Jsme teprve u druhého závodu sezony a v této části roku je s díly vždycky potíž. Obecně vzato bylo nutno zvážit všechny okolnosti, abychom mohli plnohodnotně absolvovat následující závod v Melbourne," řekl Schumacher serveru motorsport.com.
Mick Schumacher will miss the Saudi Arabian GP after a huge accident in qualifying.
That Mick is physically well after the crash is another reminder of the strength and safety of modern F1 cars for which we are incredibly thankful#SaudiArabianGP #F1 pic.twitter.com/qhLcw0elb7
— Formula 1 (@F1) March 26, 2022
A v rozhovoru se vrátil i k samotné nehodě a momentům, kdy všichni na okruhu i u televizních obrazovek trnuli, v jakém stavu se po tvrdém nárazu nachází. Schumacher prozradil, že se od začátku cítil v pohodě, potřeboval ale čas na zpracování prožitku z karambolu. „Byl jsem fyzicky stoprocentně fit. Cítil jsem ale frustraci z toho, co se stalo. Potřeboval jsem si tím projít a uvědomit si, co se dalo udělat lépe," uvedl.
Nehoda německého závodníka opět ukázala, jaký bezpečnostní skok formule 1 udělala. „Byl to opravdu velký náraz, prý v rychlosti přes 270 km/h. Být to v cestovním autě, tak by to asi nevypadalo tak dobře. Dnešní formule jsou ale opravdu bezpečné. Navíc upřímně řečeno... když jsem ztratil kontrolu nad zadní částí vozu, bylo jasné, co se stane. A měl jsem čas se připravit," líčil Schumacher.
Hororový karambol přesto vyvolal bezprostřední kritiku nového okruhu v Džiddě, který se honosí přízviskem „nejdelší a nejrychlejší městský okruh na světě", hodně se tu ale bouralo i při loňské premiéře. Pilot Red Bullu Sergio Pérez už tehdy trať označil za nejnebezpečnější v seriálu a Lando Norris z McLarenu hned v sobotu žádal úpravu obrubníku v desáté zatáčce, kde neměl problémy jen německý jezdec.
Podle Schumachera potíže vyvstaly s novou érou formule 1 a novými monoposty. „Loni inkriminovaný obrubník takový problém nepředstavoval, protože vozy byly jinak konstruované a byly světlejší. Letos jsou posazené výrazně níž, zejména na tomto typu okruhu. Takže v momentě, kdy najedete na poměrně vysoký obrubník, ztrácí zadní kola kontakt s povrchem. Určitě by to nemělo zapadnout, a pokud se sem máme vracet, tak by mělo dojít k úpravě," dodal pilot Haasu.