Článek
Button si po závodě stěžoval, že ho Massa vytlačil mimo trať a vyslovil podezření, že Ferrari schválně zavolalo Brazilce do boxů, aby McLaren neměl čas situaci konzultovat se stewardy a pozici vrátit.
Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho ale nebylo nad čím přemýšlet, a trest je proto zasloužený. "Abych byl úpřímný, tak podle mě byla ta situace jednoznačná," řekl. "Nám se to stalo (loni) v Silverstonu. Poté, co jsem viděl, jak si Jenson zkrátil šikanu, musím říct, že přístup stewardů byl korektní."
"Nová pravidla jsou v tomhle přísnější. Teď to není jen v Mezinárodním sportovním kodexu, je to i ve Sportovních regulích, že musíte respektovat čáry vymezující trať. Samozřejmě by k tomu přistoupili jinak, kdyby Jenson nechal Felipeho předjet."
FIA před letošní sezónou skutečně upřesnila pravidla a jasně vymezila přípustné chování na trati. V článku 20 Sportovních pravidel nově stojí: "Jezdci musí neustále využívat trať. Aby nebylo žádných pochyb, tak bílé čáry vymezující trať jsou její součástí, ale obrubníky ne. Jezdec opustí trať ve chvíli, kdy žádná část vozu nebude v kontaktu s tratí. Pokud vůz z jakéhokoliv důvodu opustí trať, jezdec se může vrátit. Ale může tak učinit pouze v případě, že je to bezpečné a že tím nezíská žádnou výhodu."
Felipe Massa jako jeden z aktérů tohoto incidentu viděl situaci také jednoznačně a své pochybení odmítá. "Byl to dobrý souboj, ne? Držel jsem pozici a on nebyl schopen mě předjet," popisoval. "Zkusil to hodněkrát a já jsem se pokaždé udržel před ním. Když mě pak předjel, udělal to nedovoleným způsobem. Musel mi vrátit pozici, nebo by dostal penalizaci, což se nakonec také stalo."