Článek
Třetí čas v prvním tréninku zajel pilot Ferrari Kimi Räikkönen, v garáži Scuderie ale byla radost jen poloviční. Vůz Sebastiana Vettela totiž odjel pouhá čtyři kola, poté vypověděl službu a mechanici jej už do konce tréninku nedali dohromady. Dosažený čas německého jezdce tak byl o víc než pět sekund pomalejší než Rosbergovo maximum. O to větší radost nastala po druhém tréniku. Vettel byl nejrychlejším mužem dne!
O 11 tisícin předčil Rosberga. A třetí čas patřil Räikkönenovi. Hamilton byl až pátý, Britův skalp získal i Venezuelan Pastor Maldonado z Lotusu.
O dramatický moment v boxové uličce se už v prvním tréninku postarali šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene a pilot Williamsu Felipe Massa. Mechanici Williamsu totiž pustili bývalého jezdce Scuderie z boxu ve chvíli, kdy Arrivabene sestoupil z boxové zídky do uličky. Brazilský pilot reflexivně dupl na brzdu a zastavil svůj vůz kousek od bosse Scuderie, jehož obvykle klidný obličej ovládl evidentní úlek. Po tréninku už ale oba aktéři adrenalinového okamžiku na téma bezpečnosti pohybu v boxové uličce vesele vtipkovali.
Alonso vyfasoval dvacet míst na startu
Už během prvního tréninku bylo potvrzeno, že Fernando Alonso z McLarenu a Daniel Ricciardo ze stáje Red Bull přijdou v nedělním závodě o dvacet, resp. deset míst na startovním roštu. Španělský pilot totiž dostal v této sezóně už pátý motor, zatímco regule povolují použití jen čtyř pohonných jednotek a překročení kvóty penalizují ztrátou deseti míst. Dalších deset míst vyfasoval dvojnásobný mistr světa za páté turbo a jednotku na rekuperaci tepelné energie. I Ricciardo dostal do svého monopostu pátý motor.
Pokud nebude možné posunout penalizované jezdce startovním roštem dozadu, což by třeba v případě letos ještě nebodujícího Alonsa znamenalo, že by musel vyhrát sobotní kvalifikaci, budou penalizace převedeny na časové postihy během závodu. Ty mohou podle počtu neuplatněných míst variovat od připočtených pěti sekund po desetisekundové "stop-go" zastavení v boxech.
Velká cena Rakouska - měřené tréninky | ||
---|---|---|
1. trénink | ||
1. Rosberg (Něm./Mercedes) | 1:10,401 min. | 36 kol |
2. Hamilton (Brit./Mercedes) | +0,308 s | 28 kol |
3. Räikkönen (Fin./Ferrari) | +0,627 | 22 kol |
4. Bottas (Fin./Williams) | +1,051 | 26 kol |
5. Nasr (Braz./Sauber) | +1,232 | 28 kol |
6. Kvjat (Rus./Red Bull) | +1,241 | 31 kol |
7. Ricciardo (Aus./Red Bull) | +1,323 | 29 kol |
8. Verstappen (Niz./Toro Rosso) | +1,424 | 38 kol |
9. Massa (Braz./Williams) | +1,489 | 29 kol |
10. Pérez (Mex./Force India) | +1,504 | 37 kol |
11. Sainz (Šp./Toro Rosso) | +1,547 | 32 kol |
12. Maldonado (Ven./Lotus) | +1,603 | 34 kol |
13. Hülkenberg (Něm./Force India) | +1,630 | 36 kol |
14. Palmer (Brit./Lotus) | +1,649 | 27 kol |
15. Ericsson (Švéd./Sauber) | +1,758 | 30 kol |
16. Button (Brit./McLaren) | +2,519 | 30 kol |
17. Alonso (Šp./McLaren) | +2,871 | 10 kol |
18. Stevens (Brit./Marussia) | +3,536 | 29 kol |
19. Merhi (Šp./Marussia) | +5,058 | 11 kol |
20. Vettel (Něm./Ferrari) | +5,283 | 4 kola |
2. trénink: | ||
1. Vettel | 1:09,600 min. | 28 kol |
2. Rosberg | +0,011 s | 50 kol |
3. Räikkönen | +0,260 | 41 kol |
4. Maldonado | +0,314 | 44 kol |
5. Hamilton | +0,537 | 49 kol |
6. Hülkenberg | +0,560 | 49 kol |
7. Grosjean (Fr./Lotus) | +0,667 | 38 kol |
8. Verstappen | +0,756 | 48 kol |
9. Nasr | +0,895 | 39 kol |
10. Pérez | +0,985 | 46 kol |
11. Sainz | +1,031 | 50 kol |
12. Kvjat | +1,086 | 48 kol |
13. Ericsson | +1,144 | 40 kol |
14. Bottas | +1,146 | 34 kol |
15. Massa | +1,411 | 42 kol |
16. Alonso | +1,917 | 17 kol |
17. Ricciardo | +2,076 | 38 kol |
18. Button | +2,319 | 17 kol |
19. Stevens | +2,922 | 34 kol |
20. Merhi | +3,494 | 34 kol |