Hlavní obsah

Rozruch u Ferrari! Massa málem přejel šéfa Scuderie, Vettel rozbil nadvládu Mercedesu

Praha/Spielberg
Aktualizováno

Stáj Ferrari se starala o největší rozruch! Přitom to zprvu vypadalo, že je vše při starém. I na Velké ceně Rakouska formule 1 udával tempo tým Mercedes. Alespoň v prvním měřeném tréninku, který v pátek dopoledne otevřel program. Nejlepší čas zaznamenal Nico Rosberg, následovaný svým stájovým kolegou Lewisem Hamiltonem. Ve druhém už ale zářil Sebastian Vettel s ferrari.

Foto: Profimedia.cz

Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se pokoušel přejít uličku v boxech a ocitl v cestě Felipeho Massy s williamsem ve chvíli, kdy konkurenční tým vyslal brazilského pilota na trať.

Článek
Fotogalerie

Třetí čas v prvním tréninku zajel pilot Ferrari Kimi Räikkönen, v garáži Scuderie ale byla radost jen poloviční. Vůz Sebastiana Vettela totiž odjel pouhá čtyři kola, poté vypověděl službu a mechanici jej už do konce tréninku nedali dohromady. Dosažený čas německého jezdce tak byl o víc než pět sekund pomalejší než Rosbergovo maximum. O to větší radost nastala po druhém tréniku. Vettel byl nejrychlejším mužem dne!

O 11 tisícin předčil Rosberga. A třetí čas patřil Räikkönenovi. Hamilton byl až pátý, Britův skalp získal i Venezuelan Pastor Maldonado z Lotusu.

O dramatický moment v boxové uličce se už v prvním tréninku postarali šéf týmu Ferrari Maurizio Arrivabene a pilot Williamsu Felipe Massa. Mechanici Williamsu totiž pustili bývalého jezdce Scuderie z boxu ve chvíli, kdy Arrivabene sestoupil z boxové zídky do uličky. Brazilský pilot reflexivně dupl na brzdu a zastavil svůj vůz kousek od bosse Scuderie, jehož obvykle klidný obličej ovládl evidentní úlek. Po tréninku už ale oba aktéři adrenalinového okamžiku na téma bezpečnosti pohybu v boxové uličce vesele vtipkovali.

Alonso vyfasoval dvacet míst na startu

Už během prvního tréninku bylo potvrzeno, že Fernando Alonso z McLarenu a Daniel Ricciardo ze stáje Red Bull přijdou v nedělním závodě o dvacet, resp. deset míst na startovním roštu. Španělský pilot totiž dostal v této sezóně už pátý motor, zatímco regule povolují použití jen čtyř pohonných jednotek a překročení kvóty penalizují ztrátou deseti míst. Dalších deset míst vyfasoval dvojnásobný mistr světa za páté turbo a jednotku na rekuperaci tepelné energie. I Ricciardo dostal do svého monopostu pátý motor.

Pokud nebude možné posunout penalizované jezdce startovním roštem dozadu, což by třeba v případě letos ještě nebodujícího Alonsa znamenalo, že by musel vyhrát sobotní kvalifikaci, budou penalizace převedeny na časové postihy během závodu. Ty mohou podle počtu neuplatněných míst variovat od připočtených pěti sekund po desetisekundové "stop-go" zastavení v boxech.

Velká cena Rakouska - měřené tréninky
1. trénink
1. Rosberg (Něm./Mercedes)1:10,401 min.36 kol
2. Hamilton (Brit./Mercedes)+0,308 s28 kol
3. Räikkönen (Fin./Ferrari)+0,62722 kol
4. Bottas (Fin./Williams)+1,05126 kol
5. Nasr (Braz./Sauber)+1,23228 kol
6. Kvjat (Rus./Red Bull)+1,24131 kol
7. Ricciardo (Aus./Red Bull)+1,32329 kol
8. Verstappen (Niz./Toro Rosso)+1,42438 kol
9. Massa (Braz./Williams)+1,48929 kol
10. Pérez (Mex./Force India)+1,50437 kol
11. Sainz (Šp./Toro Rosso)+1,54732 kol
12. Maldonado (Ven./Lotus)+1,60334 kol
13. Hülkenberg (Něm./Force India)+1,63036 kol
14. Palmer (Brit./Lotus)+1,64927 kol
15. Ericsson (Švéd./Sauber)+1,75830 kol
16. Button (Brit./McLaren)+2,51930 kol
17. Alonso (Šp./McLaren)+2,87110 kol
18. Stevens (Brit./Marussia)+3,53629 kol
19. Merhi (Šp./Marussia)+5,05811 kol
20. Vettel (Něm./Ferrari)+5,2834 kola
2. trénink:
1. Vettel1:09,600 min.28 kol
2. Rosberg+0,011 s50 kol
3. Räikkönen+0,26041 kol
4. Maldonado+0,31444 kol
5. Hamilton+0,53749 kol
6. Hülkenberg+0,56049 kol
7. Grosjean (Fr./Lotus)+0,66738 kol
8. Verstappen+0,75648 kol
9. Nasr+0,89539 kol
10. Pérez+0,98546 kol
11. Sainz+1,03150 kol
12. Kvjat+1,08648 kol
13. Ericsson+1,14440 kol
14. Bottas+1,14634 kol
15. Massa+1,41142 kol
16. Alonso+1,91717 kol
17. Ricciardo+2,07638 kol
18. Button+2,31917 kol
19. Stevens+2,92234 kol
20. Merhi+3,49434 kol