Článek
V těch použili na svých monopostech údajně neregulérní konstrukci stáje Brawn GP, Williams a Toyota. Předmětem sporu jsou větší zadní difuzory, jejichž specifická konstrukce prý zmíněnou trojici oproti ostatním zvýhodňuje. Protest vznesly týmy Ferrari, Renault, Red Bull a BMW-Sauber už před zahájením sezony, ten byl ale zamítnut a komisaři pustili na start všechny jezdce.
V obou závodech kraloval Brit Jenson Button z Brawn GP, po případné diskvalifikaci by se tak zásadně změnilo pořadí obou Velkých cen i celého šampionátu. Už v úterý ale odborný magazín "Auto, motor und sport" uvedl, že protest bude podle všeho zamítnut.
Optimističtí jsou i představitelé obviněných týmů, především Ross Brawn, šéf vedoucí stáje Poháru konstruktérů. Poukázal na to, že už před nějakým časem upozorňoval ostatní týmy na možný prostor pro různou interpretaci technických předpisů a navrhoval jejich konkretizaci. "To bylo odmítnuto," uvedl Brit.
Pilot Toyoty Timo Glock, čtvrtý muž pořadí MS, také věří v úspěch. "Hned tři týmy měly stejný nápad. To přece ukazuje, že panovalo od počátku přesvědčení o správnosti tohoto výkladu pravidel," řekl.