Hlavní obsah

Rozdílné pocity ve Ferrari. Hamilton je po Bahrajnu plný naděje, Leclerca zklamala vylepšení

Dojeli na bodovaných pozicích těsně pod pódiem. Jeden z pilotů Ferrari vnímá výsledek Velké ceny Bahrajnu formule 1 jako dobrý výchozí bod a druhý jako zklamání. Svou roli v tom jistě sehrála odlišná pozice na startu a rozdílné zkušenosti z minulých let.

Foto: Darko Bandic, ČTK/AP

Lewis Hamilton v bahrajnském závodě

Článek

Lewis Hamilton má za sebou těžký začátek v nové stáji. Od přestupu k Ferrari dokázal kromě triumfu v čínském sprintu jedinkrát dojet mezi nejlepšími pěti piloty, a to až ve čtvrté Velké ceně Bahrajnu.

Italská stáj před závodním víkendem v Sáchiru avizovala použití nové podlahy monopostů, která by měla pomoct s vyvážeností vozu. Přesto do sobotní kvalifikace nevstoupil 40letý Brit ideálně. Zaostával za týmovým kolegou Charlesem Leclercem a startoval z devátého místa

Závod samotný se ale Hamiltonovi podařil a dokončil ho jediné místo za svým parťákem. Sám si ze závodu odnáší důležité poznatky ohledně přístupu k červenému vozu a jeho řízení.

„Pořád je to pro mě nezvyk. My lidé se držíme toho, co známe a na co jsme zvyklí. Celý život jsem řídil jistým způsobem, ale teď po přestupu k jiné stáji vyžaduje můj vůz úplně jiný přístup a nastavení,“ hodnotil Hamilton.

Díky nové podlaze má podle něj vůz lepší balanc. Zvláště během druhého úseku trati, po prvním přezutí pneumatik se Britovi dařilo. Sám pilot vysvětlil, jaký nový přístup k svému autu v Bahrajnu zaujal a díky čemu se cítil s vozem na stejné vlně.

„Nejdřív jsem se snažil přizpůsobit vůz mému stylu, ale to nefungovalo. Teď se snažím svým jezdeckým stylem co nejvíc vyhovět autu. V tuhle chvíli na všechno přicházím složitou cestou, ale myslím si, že už jsem pochopil, jak mám tohle auto řídit. Doufám, že své poznatky budu moct uplatnit příští týden a lépe se kvalifikovat. Díky tomu bych následně mohl bojovat o lepší umístění.“

O jednu pozici lépe skončil Hamiltonův týmový kolega Charles Leclerc. Tomu se ale na rozdíl od Brita podařila kvalifikace a po penalizaci pro Russella startoval z druhé pozice. Dojezd mimo pódium tak Monačan bere jako neúspěch. Podle jeho slov vylepšení monopostů nepřineslo ten účinek, který si od něj stáj slibovala.

„Podle mě potřebujeme zlepšit přítlak a přilnavost vozu. Myslím si, že z pohledu vyvážení z auta dostáváme maximum, ale nic navíc. Potřebuji lepší přilnavost, abych byl v zatáčkách rychlejší,“ soudil po závodě Leclerc.

„V kvalifikacích nám to ještě prochází, ale v závodě už to nejde zamaskovat. Máme větší opotřebování pneumatik a problémy se pak nabalují jako sněhová koule. Věřím, že najdeme řešení, ale nevím, jak dlouho nám to bude trvat.“

Monačan věří, že tento problém nemá vedoucí McLaren. Stáj z Wokingu letos s pneumatikami pracuje na výbornou, ale podle Leclerca nejde o žádný „trik“, jen pochopili něco, co ostatní nevidí.

„McLaren má oproti nám zásadní náskok v práci s pneumatikami a jejich přehříváním. To by pro nás jako tým měla být priorita, protože v závodě jsou díky tomu krok napřed. Nemyslím si ale, že by v závodě prováděli nějaké triky. Prostě je to v přítlaku a něčem, co obecně dokázali udělat s gumami. Nicméně nemám pochybnosti o tom, že je to legální. Jednoduše přišli na něco, díky čemu udržují nižší teploty pneumatik, než máme my ostatní,“ věří Leclerc.

Ten před první zastávkou v boxech do vysílačky žádal svou stáj, aby zvážila změnu strategie na jedinou výměnu pneumatik. Ferrari ale neustoupilo a dvě zastávky se ukázaly jako správná volba.

„Myslel jsem si, že by nám pomohlo zkusit strategii s jedinou zastávkou, ale nakonec jsme se rozhodli správně. Zvláště s ohledem na výjezd safety car. Nemyslím si ale, že to bylo rozhodující. Například Russell dokázal odjet přes 20 kol na měkké směsi. Určitě to probereme, ale tam chyba nebyla,“ hodnotil závodní situaci Leclerc.

Formule 1 2025

Letošní sezona seriálu formule 1 začala 16. března Velkou cenou Austrálie a končí 7. prosince v Abú Zabí. Titul mezi jezdci obhajuje Nizozemec Max Verstappen z Red Bullu a mezi stájemi britský McLaren.