Článek
Masi ovlivnil boj o titul kontroverzními rozhodnutími po výjezdu zpomalovacího vozu v závěru posledního závodu roku. Jezdcům o kolo zpět, kteří byli mezi vedoucím Lewisem Hamiltonem a druhým Maxem Verstappenem, tehdy umožnil safety car předjet. Ostatní tuto možnost nedostali, a aniž by pak Masi čekal, až se vozy zařadí na konec startovního pole, v posledním kole závod urychleně restartoval. Zvýhodněný Verstappen z Red Bullu, který měl tou dobou čerstvější pneumatiky, Hamiltona předjel a stal se poprvé mistrem světa.
Masi nyní přiznal, že měl pak ze života peklo. "Měl jsem pocit, že jsem ten nejnenáviděnější člověk na světě. Přišly mi výhrůžky smrtí. Lidi říkali, že po mně a mojí rodině půjdou," líčil Masi. Na sociálních sítích čelil urážkám. "Byly rasistické, vulgární, odporné... A přicházely neustále. Dostal jsem všechna jména světa," pokračoval. Přiznal také, že situaci neohlásil, ani nevyhledal profesionální pomoc, pouze o tom krátce hovořil s nejbližší rodinou a jinak se doma v Austrálii uzavřel do vlastní "bubliny".
Masiho počínání v Abú Zabí později označila za chybné také automobilová federace FIA, konstatovala ale, že jednal v dobré víře. Roli v jeho rozhodování sehrál podle ní tlak, pod který ho dostaly v rádiové komunikaci týmy obou jezdců Mercedes a Red Bull. Už před tím v únoru Masi ve funkci skončil, ředitelem závodů F1 byl tři roky.