Článek
Šéf týmu Christian Horner to řekl po GP Rakouska natvrdo. „Nespolehlivost motorů Renault je nepřijatelná. Zaspal vývoj a my na to doplácíme. Ztráty vyčíslíme po sezóně, ale už nyní požadujeme změnu. Poškození image je navíc nevratné," citovala Hornera BBC.
Čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel se přidal: „V Rakousku, kde je náš tým doma, jsme se chtěli vytáhnout, ale skončilo to ostudou. V Silverstonu to nebylo o moc lepší, byť můj kolega Ricciardo dojel třetí. My jsme ale zvyklí vyhrávat. Naše ztráta není několik desetin, ale celá sekunda."
Vedení Renaultu zareagovalo okamžitě. Šéf motorsportu Jean-Michel Jalinier odešel do důchodu „na vlastní žádost", jak bylo uvedeno v oficiálním prohlášení.
Renault přiznal i chyby ve strategii. Novým prezidentem Renault Sport F1 byl jmenován Jerome Stoll, dlouholetý manažer firmy, a generálním ředitelem Cyril Abiteboul, který vedl tým Caterham a dříve v Renaultu pracoval.
V rámci stávajících technických předpisů musí Renault vylepšit stávající agregáty, na což bude dohlížet technický ředitel stáje Red Bull Adrian Newey, který se bude případně podílet i na vývoji nových motorů.
Red Bull má omezený výběr
Majitel týmu Red Bull, miliardář Dietrich Mateschitz, dokonce zvažuje možnost vyrábět vlastní agregáty. To by ale stálo nejen mnoho peněz, ale hlavně spoustu času. Možná několik let.
Pokud by se Red Bull rozhodl pro nového dodavatele motorů, má hodně omezený výběr. Ferrari i Mercedes totiž o spolupráci nejeví zájem: vědí, že by mohly poškodit svoje týmy. Newey je totiž stále jedním z nejlepších konstruktérů monopostů F1. Dodávat méně kvalitní agregáty si nemohou dovolit.
Hondě, která by zájem údajně měla, zase moc nevěří v Red Bullu. Patová situace by měla být vyřešena po GP Německa, v prvních srpnových týdnech. „Budeme hledat nejlepší řešení," konstatoval už s chladnou hlavou Horner.
Tým Lotus, který si také stěžuje na špatné motory Renault, ale nedělal kolem situace tak velký rozruch, naopak konal. Od nové sezóny pojede s Mercedesy. Došlo k pikantní situaci, protože právě Lotus je pokračovatelem dřívější tovární stáje Renault. S Mercedesem se po více než deseti letech rozchází McLaren, který sází právě na Hondu.